کشف 55 ماینر در یک منزل مسکونی


کشف 55 ماینر در یک منزل مسکونی

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف 55 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال از یک منزل مسکونی در شهر بوشهر خبر داد.

سردار خلیل واعظی در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات مقابله ای با پدیده شوم قاچاق و به منظور رونق در بخش تولیدات و کمک به چرخه اقتصادی کشور، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه در منزلی مسکونی واقع در شهر "بوشهر" دستگاه های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به صورت غیر قانونی نگهداری و استفاده می شود.

سردار واعظی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه پس از ورود به این منزل و بازرسی از آن 55 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و 20 قطعه لوازم جانبی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش ماینرهای کشف شده 5 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است و در همین رابطه 4 متهم دستگیر شدند.

توقیف ماینرهای غیرمجاز در دشتستان

همچنین در روزهای گذشته نیز فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف 11 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داده بود.

به گفته سرهنگ فرهاد آراوند ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی از استفاده غیرمجاز مقادیری دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط فردی در منزلش در شهر "برازجان" باخبر شده بودند که پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا 11 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش تقریبی دستگاه های کشف شده یک میلیارد و 600 میلیون ریال تخمین زده شده و همچنین یک نفر در این رابطه دستگیر و به همراه دستگاه ها تحویل مرجع قضائی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !