مقابله با نظام از طریق ایجاد دوگانگی در حوزه عفاف و حجاب در فضای مجازی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار« مهدی رضائیان» در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان شرایط فرهنگی استان‌ها در سراسر کشوررا متفاوت  دانست وگفت: استان سمنان با توجه به اینکه یکی از استان‌های متدین و شهیدپرور کشور است و درمجموع از جایگاه خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است. دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب...

مقابله با نظام از طریق ایجاد دوگانگی در حوزه عفاف و حجاب در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار« مهدی رضائیان» در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان شرایط فرهنگی استان‌ها در سراسر کشوررا متفاوت دانست وگفت: استان سمنان با توجه به اینکه یکی از استان‌های متدین و شهیدپرور کشور است و درمجموع از جایگاه خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور بابیان اینکه هزینه‌های فرهنگی و اجتماعی که اکنون پرداخت می‌شود به نگرش‌ها، کشش‌ها و کنش‌های جامعه بستگی دارد اضافه کرد: کاهش هزینه‌های فرهنگی به‌عنوان یک ضرورت در شرایط فعلی احساس می‌شود.

وی معیشت مردم و کرونا را دو معضل اساسی کشور اعلام وبیان کرد: معیشت، سلامت و شرافت جامعه سه ضلع یک مثلث هستند که در وضعیت فرهنگی آن جامعه نقش‌آفرین هستند.

رضائیان با تأکیدبراینکه معضلات اقتصادی برگشت‌پذیر است اما مسائل فرهنگی به‌راحتی برگشت‌پذیر نیست ادامه داد: برآیند کاری ما می‌تواند معضلات را کاهش دهد اما هجمه‌های متعددی در فضای مجازی به فرهنگ ایران اسلامی وارد می‌شود که نیازمند مقابله‌به‌مثل است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور بابیان اینکه معضلات زیادی وجود دارد که باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شود اضافه کرد: مفاسد اخلاقی و مسائل عفاف و حجاب دو سطح ظاهری و باطنی دارد و اکنون شاهد هستیم که هجمه‌های فرهنگی با روش‌های جدیدتر وارد می‌شود.

وی ارزیابی برآیند عملکرد دستگاه‌های متولی را در دستور کار دانست و گفت: باید دید که آیا وظایف فرهنگی و ایجابی که دستگاه‌های متولی دارند از ظرفیت خود در حد قابل‌قبول استفاده می‌کنند؟

رضائیان با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد توجه و تمرکز ما باید در حوزه ایجابی باشد افزود: بحث‌های ترویجی و تشویقی در دستور کار حاکمیت قرار گیرد و این در حالی است که تأثیر نگاه و رویکرد ایجابی بیشتر است اما عقب‌ماندگی ما در حوزه نظارتی است.

وی با بیان اینکه پنج درصد از فضای تبلیغات محیطی را باید به بخش فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اختصاص یابد افزود: مقابله با نظام از طریق ایجاد دوگانگی در حوزه عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی اصلی‌ترین هدف دشمن در فضای مجازی است.

منبع: شبستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عشق دوست