سلیمی: رئیس‌جمهور باید درباره پول‌پاشی در ارز 4200 تومانی توضیح دهد


سلیمی: رئیس‌جمهور باید درباره پول‌پاشی در ارز 4200 تومانی توضیح دهد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون رئیس‌جمهور موظف به حضور در مجلس بوده و تمکین نکرده، گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز، پول پاشی در ارز 4200 تومانی و عدم پرداخت یارانه به بخشی از مردم توضیح دهد.

خبرگزاری فارس: حجت‌السلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۳ بهمن) در جلسه علنی و در تذکری اظهار داشت: مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای بایستی طبق قانون اساسی از حقوق مساوی برخوردار باشند.

وی افزود: رئیس‌جمهور موظف به تمکین به قانون بوده و باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت که تمکین نکرده و می‌گویند طبق مصوبه کرونا در مجلس حضور پیدا نکرده، ولی او می‌گوید من مدافع قانون اساسی بوده و حقوق‌دان هستم، اما به نظر می‌رسد او قانون اساسی را نخوانده است و نباید بعد‌ها بگوید مجلس به من توهین کرد بلکه این مطالبه ما متن قانون است.

عضو هیأت رئیسه تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت و درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز و پول‌پاشی در ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۲۰ میلیارد تومانی که به دانشگاه دادند توضیح می‌داد.

سلیمی گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس توضیح می‌داد چرا یارانه را به بخشی از مردم داده و به بخشی دیگر نداده‌اند ضمن اینکه توضیح می‌داد چرا حقوق خانوار‌های تحت پوشش را نداده‌اند.

عضو هیأت رئیسه گفت: بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه سالانه مربوط به کل کشور است در حالی که ردیف‌ها و جداول این بودجه بایستی از سوی کمیسیون تلفیق به نمایندگان داده می‌شد که این کار به موقع صورت نگرفته است.

وی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی هم بایستی توسط کمیسیون تخصصی به نمایندگان داده می‌شد که این کار هم انجام نشده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: درباره تذکر شما در خصوص ارسال جداول بودجه به نمایندگان دستور می‌دهم این کار را انجام دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی جالب و زیرخاکی از حسن جوهرچی در روز عروسی اش/ تصویر