بنیاد علوی در تکمیل طرح‌های عمرانی خلخال مشارکت می‌کند


بنیاد علوی در تکمیل طرح‌های عمرانی خلخال مشارکت می‌کند

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: بنیاد علوی در کمک به تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره تاثیرگذار این شهرستان مشارکت می‌کند.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری بنیاد علوی در مناطق محروم و روستایی خلخال افزود: اعتبارات منظور شده استانی به مناطق محرومی همچون خلخال هرگز جوابگوی اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان نبوده و نیمه‌کاره رها شدن بیش از ۳۰۰ طرح و پروژه عمرانی در سالیان گذشته تایید این واقعیت است.

وی اظهارکرد: بدلیل پایین بودن سطح تخصیص سالیانه اعتبارات استانی تکمیل بیش از ۳۰۰ طرح و پروژه عمرانی نیمه‌کاره به یادگار مانده سال‌ها طول خواهد کشید.

وی با اشاره به آمادگی مسئولان بنیاد علوی برای کمک به تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره این شهرستان از مسئولان اجرایی خلخال خواست تا وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره را سریع به فرمانداری اعلام کنند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی خلخال شاخص انتخاب و تعیین پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره برای بهره‌مندی از مشارکت‌های مالی بنیاد علوی است، گفت: بنیاد علوی پس از طرح و تصویب ۵۵ پروژه عمرانی نیمه‌کاره تاثیرگذار پیشنهادی این شهرستان در حوزه‌های راه‌سازی ، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی نسبت به تکمیل آنها از ابتدای سال آینده اقدام خواهد کرد.

بابایی افزود: مبنای توزیع اعتبارات استانی سال آینده خلخال نیز بر اساس توافق بعمل آمده با بنیاد علوی و در راستای اجرای تعهدات این شهرستان در قبال انجام تعهدات بنیاد برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره خواهد بود.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های خلخال برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و آمادگی بنیاد علوی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ایجاد اشتغال این شهرستان گفت: با توافق با مسئولان بنیاد علوی ، این بنیاد نسبت به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق محروم روستایی جهت ایجاد اشتغال و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به مجریان طرح‌های تولیدی کشاورزی خلخال اقدام خواهد کرد.

وی اظهارکرد: محرومیت خلخال موجب شده تا بیش از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند و هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی از سوی نهادهایی همچون بنیاد علوی در این منطقه محرومیت را کاهش خواهد داد.

نماینده و راهبر بنیاد علوی در منطقه شمال کشور نیز با اعلام آمادگی جهت مشارکت در کمک به تکمیل برخی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار منطقه بویژه فضاهای آموزشی و فرهنگی نیمه‌تمام برای تسهیل در روند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان منطقه گفت: این نهاد بیش از هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم استان اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

محسن نیک‌نفس اظهارکرد: این بنیاد در نظر دارد برای محرومیت‌زدایی از ۲ شهرستان محروم خلخال و گرمی در استان اردبیل در بخش‌های مختلف کشاورزی ، دامداری ، صعنت و ایجاد اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کند.

به گفته وی، لازم است در اجرای پروژه‌های مشارکتی تفکیک کار بین بخش دولتی و بنیاد علوی انجام شده تا روند امور تسریع و تمام اعتبارات اختصاص یافته، جذب شود.

وی با بیان اینکه تحقق الگوی جامع توسعه در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد و شهرستان خلخال به عنوان یکی از ۲۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است ، اضافه کرد: ماموریت اصلی این بنیاد توانمندسازی شهرستان‌های محروم در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی ، آموزشی، سلامت و زیرساخت‌های عمرانی است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لورکوزن هنوز عاشق این ایرانی است!