نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا به مرز 3 هزار در فارس/ کاهش آمار ابتلا پایدار نیست


نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا به مرز 3 هزار در فارس/ کاهش آمار ابتلا پایدار نیست

بر اساس آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس، از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 2 هزار و 909 نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا به مرز 3 هزار در فارس/ کاهش آمار ابتلا پایدار نیست

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 آذرماه در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه‌گیری‌های تشخیصی به بیش از ۵۳۶ مورد از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، ابتلای ۱۵۸ هزار و ۵۹۸ نفر به قطعیت رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون۷۹۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۵۲ هزار و ۸۰۵ مبتلا به کروناویروس در فارس، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد جان‌باختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۱۰ هم‌استانی اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۰۹ هم استانی را به دلیل ابتلا به کروناویروس از دست داده‌ایم.

وی با توجه به کاهش آمار بیماری در سطح استان در شرایط فعلی بیان کرد: این شرایط پایدار نبوده و شکننده است و برای حفظ و بهبود این شرایط، نیاز به همکاری، تداوم این روند و رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی مردم هستیم.

همتی با قدردانی از مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی در این بحران، برای مشارکت و پیوستن به پویش «#یلدای_مجازی_یلدای_ماندگار» دعوت کرد و از آنان خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش به‌صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها