کلیات بودجه 1400 رد می شود؟


کلیات بودجه 1400 رد می شود؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: تجربه بررسی لایحه بودجه دولت در سال‌های گذشته به دلیل ابعاد بالای اصلاحات مورد نیاز، حاکی از عدم امکان نتیجه بخشی راهبرد تأیید کلیات بودجه و انجام اصلاحات در فرایند بررسی در مجلس است و عملاً اصلاح اساسی در مجلس محقق نمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خضریان در صفحه توئیتر خود نوشت: ایجاد انضباط مالی در کشور مهمترین وظیفه بودجه‌نویسی می‌باشد تا تخصیص منابع به اولویت‌ها برای هزینه به کاراترین شیوه صورت پذیرد؛ موضوعی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ به دلیل اشکالات اساسی چون افزایش هزینه‌های جاری و تکیه بر منابع غیرواقعی و غیرقابل تحقق فاقد حداقل‌های این نظام بخشی است.

از سوی دیگر تجربه بررسی لایحه بودجه دولت در سال‌های گذشته به دلیل ابعاد بالای اصلاحات مورد نیاز، حاکی از عدم امکان نتیجه بخشی راهبرد تأیید کلیات بودجه و انجام اصلاحات در فرایند بررسی در مجلس است و عملاً اصلاح اساسی در مجلس محقق نمی‌گردد.

لذا منطقی‌ترین مسیر پیش روی مجلس، رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ جهت پیشگیری از تورم‌های شدید و الزام دولت به کاهش کسری تراز عملیاتی از محل ایجاد درآمدهای واقعی، کاهش رشد هزینه‌ها، افزایش سهم مخارج سرمایه‌گذاری از کل هزینه‌ها، اصلاح منابع غیرواقعی و حذف پیش‌فروش نفت از بودجه می‌باشد.

کلیات بودجه 1400 رد می شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشای راز توافق راهبردی عمان و امارات/ بلندپروازی عربی در میانه جنگ خاورمیانه