2 مرکز آموزشی و گردشگری در کلاله آماده بهره‌برداری است


2 مرکز آموزشی و گردشگری در کلاله آماده بهره‌برداری است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله در شرق استان گلستان گفت: مرکز تخصصی نمدمالی و مجتمع گردشگری کشاورزی این شهرستان با 16 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است.

محمدعلی سرگزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز تخصصی نمدمالی در راستای احیای رشته‌های صنایع دستی با رویکرد تنوع در تولید متناسب با ذائقه مشتری و جامعه با همکاری ۶۰ نفر از هنرمندان این رشته و سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی بخش خصوصی در روستای گرکز کلاله آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: نخستین مجتمع گردشگری کشاورزی کلاله نیز با قابلیت معرفی صنایع دستی، ایجاد باغ پرندگان، تولید انواع مرکبات و درختان میوه، آلاچیق و استخرپرورش ماهی در زمینی به مساحت سه هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری و افتتاح قرار دارد.

سرگزی اضافه کرد: مجوز راه‌اندازی ۲ مجتمع گردشگری کشاورزی دیگر توسط بخش خصوصی در شهرستان کلاله صادر شده که به‌زودی عملیات اجرایی این ۲ مجتمع آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی کلاله سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال تولید دارند، تصریح کرد: با شیوع کرونا امسال تولیدات صنایع دستی شهرستان ۸۰ درصد کاهش یافت و فقط برخی اقلام مورد استفاده در عروسی قوم ترکمن و حصیرهای پنجره‌ای تولید هنرمندان سیستانی همچنان بازار خرید و فروش دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله همچنین از راه‌اندازی چهار واحد بوم‌گردی تا پایان امسال خبر داد و گفت: پارسال ۵۵۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند که این آمار امسال به سبب شیوع کرونا ۸۰ درصد کاهش یافت.

سرگزی افزود: تاکنون ۱۸ هنرمند صنایع دستی، یک واحد بوم گردی و یک مرکز خدمات مسافری در کلاله، مجموعا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا دریافت کردند.

به گزارش ایرنا قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی