انتقاد شبکه بهداشت و درمان تالش از کم‌توجهی شهروندان به زدن ماسک


انتقاد شبکه بهداشت و درمان تالش از کم‌توجهی شهروندان به زدن ماسک

آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: بسیاری از اهالی شهرستان با وجود مشاهده فوتی‌های ناشی از کرونا و در سوگ نشستن همشهریان در نقاط مختلف، ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

بختیار حیدرنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و مرگ دردناک تعداد زیادی از همشهریان و هموطنان، کوچه و خیابان تالش شاهد عابرینی است که به زدن ماسک برای حفظ جان خود باور ندارند و به حضور در اجتماعات غیرضرور اصرار می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: اگر دغدغه خود مردم مبارزه با بیماری منحوس کرونا نباشد، تلاش ها و زحمات صورت گرفته بجای رسیدن به اهداف شیرین ، فرجامی خوش نخواهد داشت.
وی با اشاره به آمار بالای ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان و خبرهای ناخوشایند فوتی ها و سوگواری خانواده ها در غم از دست دادن مادران ، فرزندان و جوانان خود گفت: با وجود زحمات کادر بهداشت و درمان که با کمترین امکانات تجهیزاتی و نیروی انسانی صورت می گیرد، گویا هنوز محرک کافی برای ایجاد عزم و اراده در مردم برای همکاری کامل ایجاد نشده است.

او گفت: وضعیت تالش قرمز است اما برخی ها مرگ را برای همسایه می دانند و تمام مسئولیت سلامتی خود را به دستان خسته مدافعان سلامت سپرده اند و گویا خود مسئولیتی ندارند و تا زمانی که روند بی توجهی مردم ادامه یابد، مدافعان سلامت نه برای فشارهای روحی و روانی بلکه برای دیدن مرگ انسان ها، افسوس خواهند خورد.

وی ادامه داد: برابر بازدیدهای میدانی تیم های نظارتی ، اجرایی و پشتیبانی متشکل از نیروهای بهداشتی ، سپاه ، بسیج و هلال احمر، همه مراکز بهداشت و درمان در طرح غربالگری کرونا همکاری می کنند و روز جمعه نیز به خدمات رسانی مشغول بودند.

وی افزود: عوامل غربالگری در تمام روستاها و شهرها با حضور در درب منازل و تکمیل پرسشنامه های شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ و انجام تست سریع تشخیص بیماری اقدام به غربالگری جمعیت تحت پوشش اقدام می کنند و از شهروندان تقاضا داریم با جدی گرفتن خطر کرونا، بیشتر همکاری نشان دهند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و در همه کشورها خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال