تفکرات دفاعی کی‌روش در فوتبال ما سایه افکنده است/ تراکتور و منصوریان از فشار خارج شده‌اند


تفکرات دفاعی کی‌روش در فوتبال ما سایه افکنده است/ تراکتور و منصوریان از فشار خارج شده‌اند

فرشید طالبی، بازیکن سابق فوتبال درباره عملکرد تیم‌های لیگ برتری در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.

تفکرات دفاعی کی‌روش در فوتبال ما سایه افکنده است/ تراکتور و منصوریان از فشار خارج شده‌اند

فرشید طالبی، بازیکن سابق فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی خود از بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: امیدوارم در این شرایط کرونایی که مردم تفریحی به جز فوتبال ندارند، شاهد بازی‌های جذاب باشیم. کی‌روش یک سال است از ایران رفته، اما هنوز تفکرات دفاعی این مربی و پیروزی با یک گل در فوتبال ما وجود دارد. از تیم‌های لیگ برتری درخواست می‌کنم که فوتبال ریسکی و هجومی را ارائه بدهند و از بازی تدافعی دست بردارند.

طالبی درباره پیروزی تراکتور برابر تیم مس رفسنجان گفت: تیم تراکتور محکوم به پیروزی در آن بازی بود تا یک مقدار وضعیتش بهتر شود که این اتفاق رخ داد و سرخ‌پوشان تبریزی نخستین برد خود را به دست آوردند. البته تراکتور هنوز جا دارد که به یک تیم واقعی تبدیل شود.

او ادامه داد: تیم تراکتور با گلزنی عباس زاده، مهاجم جدیدش برابر مس رفسنجان به پیروزی دست یافت و یک مقدار از فشار خارج شد و هواداران تبریزی دلگرم شدند. البته تراکتور در طول ۳ هفته ۷ امتیاز از دست داده است و این تیم، در بازی بعدی هم باید پیروز شود.

تفکرات دفاعی کی‌روش در فوتبال ما سایه افکنده است/ تراکتور و منصوریان از فشار خارج شده‌اند

سیستم ۳ نفره به فرم دفاعی تراکتور نمی خورد

طالبی درباره تغییر سیستم دفاعی تراکتور در این بازی گفت: من چند روز پیش گفته بودم که منصوریان باید در تفکرات خود تجدید نظر کند و با توجه به بازیکنان خود ترکیب تیمش را بچیند. به نظرم استفاده از سیستم ۳ نفره دفاعی شرایط خاص خود را دارد و هر مربی مثل استراماچونی نمی‌تواند این سیستم را به خوبی اجرا کند. این سیستم به فرم دفاعی تراکتور نمی‌خورد و بوحمدان مدافع این تیم تبریزی در بازی گذشته سردرگم بود. علاوه بر این باید توازن بین دفاع و حمله در تیم تراکتور به وجود آید.

بازیکن سابق فوتبال بیان کرد: تیم مس رفسنجان با وجود این که در انتهای جدول قرار دارد، اما چند موقعیت گلزنی برابر تراکتور داشت. به هر حال بازیکنان تراکتور وظیفه دارند که حداقل فرصت گلزنی را به حریفان خود بدهند و حداکثر موقعیت را برای خودشان ایجاد کنند.

طالبی درباره جایگاه لرزان منصوریان در تراکتور گفت: به نظرم منصوریان در نفت تهران موفق بوده است و می‌تواند تیم تراکتور را هر چه سریع‌تر به کورس مدعیان قهرمانی برساند.

قلعه نویی از سایر مربیان فوتبال، قوی‌تر است

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌ها در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال گفت: تیم گل گهر سیرجان صدرنشین لیگ برتر فوتبال است و به قلعه نویی، سرمربی این تیم تبریک می‌گویم. این موضوع نشان می‌دهد که قلعه نویی نسبت به سایر مربیان قوی‌تر است. تیم گل گهر با هدایت قلعه نویی شکل دیگری پیدا کرده است و زدن ۷ گل در ۴ بازی نشان از بازی هجومی این تیم سیرجانی دارد.

تفکرات نویدکیا به بازیکنان سپاهان القاء شده است

او درباره تساوی سپاهان برابر تیم سایپا اظهار کرد: تیم سپاهان بازی را خوب شروع کرد و خیلی زود به گل دست یافت، اما بازیکنان این تیم فرصت سوزی کردند و در نهایت در دقیقه ۸۰ گل خوردند. به نظرم تفکرات محرم نویدکیا در بازیکنان القاء شده است و شاهد بازی مالکانه، ایجاد موقعیت‌های زیاد و بازی در زمین از سوی تیم سپاهان برابر حریفانش هستیم. به نظرم تیم سپاهان با هدایت محرم چند نکته مثبت دارد و فقط مهاجمان این تیم باید بدانند که از موقعیت‌های گلزنی باید استفاده کنند.

او افزود: من به مدیرعامل تیم سایپا هم تبریک می‌گویم که به صادقی، مربی جوان و جوانان تیم خود اعتماد کرده است و بازی جذاب و سرعتی از سوی تیم‌های سایپا و سپاهان دیدیم.

پرسپولیس با روزهای اوجش فاصله دارد

طالبی درباره برد پرسپولیس برابر شهر خودرو اظهار کرد: به نظرم پرسپولیس با روز‌های اوجش فاصله دارد. با وجود این که پرسپولیس آمادگی کامل را ندارد، اما تفکرات گل محمدی در این تیم جا افتاده و سازنده است. علاوه بر این، تیم شهر خودرو با هدایت رحمتی بازی را خوب شروع کرد؛ اما بازیکنان این تیم نتوانستند چند موقعیت را تبدیل به گل کنند. معتقدم رحمتی نیاز به زمان دارد تا شرایط تیمش بهتر شود.

حواشی برای استقلال ویرانگر است

کارشناس فوتبال درباره تساوی استقلال و پیکان گفت: به نظرم زمانی که تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان در اوج بودند در نهایت این موضوع باعث شد که بازی‌های لیگ جذاب و تماشاگر پسند باشند. امسال استقلال حواشی زیادی دارد و این تیم هنوز کامل نشده است. دیاباته یک وزنه برای استقلال است، اما این بازیکن از شرایط آمادگی به دور است. معتقدم تیم‌های پرطرفدار به اندازه هواداران خود حاشیه دارند و همین موضوع برای آبی پوشان می‌تواند ویرانگر باشد. فکری و کادر فنی استقلال باید شرایطی فراهم کنند تا این تیم روند رو به جلویی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

پرسپولیس بهترین تیم، منصوریان مربی هفته/ سرلک اخراج نشد تا برترین بازیکن شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی