300 واحد مشاور املاک فاقد مجوز در بروجرد وجود دارد


300 واحد مشاور املاک فاقد مجوز در بروجرد وجود دارد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: 610 واحد مشاور املاک در این شهرستان وجود دارد که 300 واحد آن بدون پروانه کسب و به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.

حمید آزادبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای مشاور املاک فاقد پروانه فعالیت شناسایی و تذکر لازم برای اخذ مجوز به آنها داده شده و درصورتی که در مهلت تعیین شده اقدام به اخذ پروانه فعالیت اقدام نکنند، واحد صنفی پلمب خواهد شد.
وی بیان کرد: عدم نظارت بر عملکرد بنگاه های املاک از یک طرف و درج قیمت درآگهی های سایت های فروش املاک از طرف دیگر باعث شده نرخ های کاذب و غیر کارشناسی در بازار رواجد پیدا کند.
آزادبخت اظهار داشت: برخی از مشاوران املاک بدون در نظر گرفتن ارزش زمین، مصالح به کار رفته و هزینه تمام شده با قیمت گذاری های غیر متعارف و کاذب به تشدید گرانی مسکن دامن می زنند. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اضافه کرد: تعداد واحدهای صنفی مشاور املاک در این شهرستان در سال‌های اخیر روند صعودی دارد اما این موضوع وقتی نگران کننده می‌شود که برخی از این مشاوران املاک به خاطر نداشتن شغل و بدون هیچ تجربه‌ای وارد این حرفه شده اند.
وی ادامه داد: شمار زیاد دفاتر مشاوران املاک سبب اشباع شدن این صنف شده و افراد بدون تجربه پس از مدتی فعالیت به دلیل رکود حاکم بر بازار و اجاره های سنگین محل کسب مجبور به تعطیلی می‌شود.
آزادبخت یادآور شد: افزایش قیمت املاک و نامتعارف بودن قیمت واحدهای مسکونی در خرید، فروش، رهن و اجاره باعث شده تا در طول ماه تخلفات بسیاری از این واحدهای صنفی وصول شود.
وی تاکید کرد: برای جلوگبری از بروز هرگونه مشکل برای خریداران مسکن و مستاجران به چاپخانه های بروجرد تاکید شده از چاپ هرگونه برگه مبایعه نامه یا قولنامه برای بنگاه های فاقد جواز کسب خودداری کنند و حتما هنگام چاپ این اوراق جواز کسب املاک را رویت کنند.
وی اضافه کرد: مردم باید هنگام مراجعه به مشاوران املاک در اولین اقدام از داشتن جواز کسب واحد صنفی اطمینان یابند و از معامله با مشاوران املاک فاقد مجوز خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری