ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود


ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» ستادی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جوانان، بانوان و نخبگان استان از سراسر جهان تشکیل خواهد شد که خروجی آن پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و رسیدن خراسان جنوبی به توسعه پایدار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر عملیاتی شدن شعار ابتکاری «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» با حضور جامعه نخبگانی تاکید کرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند در حرکتی پرشتاب، جهادی و نهضت گونه، شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» را عملیاتی کرده، توسعه پایدار و همه جانبه استان را رقم بزنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به امنیت پایدار استان، باید در زمینه‌ معرفی ظرفیت‌های خطه زرخیز خراسان جنوبی، کاهش بروکراسی اداری و تسهیل و رفع موانع تولید، موجبات توسعه پایدار و همه جانبه استان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کار ستاد تسهیل، پیدا کردن راه حل برای رفع موانع تولید است، لذا مصوبات آن پس از کار کارشناسی، قابلیت اجرایی داشته و بعد از تصویب، لازم الاجراست.

ملانوری به نحوه تشکیل ستاد با حضور نماینده عالی دولت در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: ستاد باید با رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین موجود و با همفکری اعضا به حل مشکلات واحدهای تولیدی بپردازد، لذا شأن ستاد باید حفظ شده و مصوبات آن ضمانت اجرایی داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشتازی ذخایر معدنی خراسان جنوبی نسبت به دیگر مناطق در کشور، باید با استقرار واحدهای تولیدی و ایجاد واحدهای بالادستی و پایین دستی زمینه اشتغال و تولید ثروت در استان فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم ایجاد انگیزه و اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به امنیت پایدار استان، سرمایه‌گذار می‌تواند با آرامش خیال در این منطقه به سرمایه‌گذاری بپردازد.

ملانوری که یازدهم آبان ماه امسال با رای اعتماد هیات وزیران به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی منصوب شد، در آغاز مسئولیت خود شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» را به عنوان سرلوحه امور اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...