اعمال محدودیت‌ها و منع تردد در سرپل‌ذهاب تا شنبه ادامه دارد


اعمال محدودیت‌ها و منع تردد در سرپل‌ذهاب تا شنبه ادامه دارد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و منع تردد خودروهای غیربومی در مبادی ورودی این شهرستان تا روز شنبه پانزدهم آذرماه ادامه دارد و تمدید و یا لغو آن در اختیار ستاد ملی و استانی کرونا است.

محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبادی ورودی شهرستان توسط تیم های نظارتی ستاد کرونا پایش می شود و از ورود خودروهای پلاک غیربومی به شهرستان ممانعت به عمل می آید.

وی اظهار داشت: مردم باید همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و مهم تر از همه عمل به شعار در خانه بمانیم را جدی بگیرند تا شاهد موج دیگری از بحران ویروس کرونا در شهرستان نباشیم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: قانون منع تردد در سطح شهر نیز از ساعت ۲۱ تا چهار صبح همچنان اعمال می شود و ضمن رصد راه های اصلی چندین مبادی فرعی که از نقاط آلوده شهرستان است از بیم سرایت بیماری کووید ۱۹ برای مهار ویروس کرونا نیز بسته شده است.

جمالی نیا، با قدردانی از همکاری مردم و اصناف و بازاریان با ستاد کرونا افزود: به جزء مشاغل ضروری گروه یک دیگر مشاغل تعطیل شده اند و روزانه نظارت لازم بر نحوه اجرای اعمال محدودیت ها در شهرستان انجام می شود.

او ادامه داد: قرارگاه شهید سلیمانی برای اجرای پایش محله محور نیز در شهرستان راه اندازی شده و از اول آذر کار خود را در سطح محلات شروع کرده و از امروز نیز غربالگری گسترده و بیماریابی با استفاده از کیت های تشخیصی در شهرستان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ حوزه با ۱۷۰ تن از بسیجیان تحت عنوان ۵۵ تیم در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند و در کنار این افراد نظارت های بهداشتی برای رهگیری و مراقبت از بیماران و آموزش افراد نیز توسط بهداشت و درمان انجام می شود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ۱۲ تیم به صورت روزانه صبح و بعد ازظهر در شهرستان نظارت کامل را بر اجرای محدودیت ها را برعهده دارند و به دنبال ایجاد محیط های قرنطینه ای غیرخانگی نیز هستیم که تاسیسات لازم در این مراکز ایجاد شود تا بیماران بتوانند از آن ها استفاده کنند.

وی افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در سرپل ذهاب تاکنون از سه هزار و سه مورد نمونه گیری انجام شده، یک هزار و ۵۶ تن مثبت بوده و از مجموع مبتلایان نیز ۴۴۸ تن تحت بستری و مراقبت در بیمارستان و مراکز درمانی قرار گرفتند.

او اظهار داشت: از مجموع مبتلایان در سرپل ذهاب ۶۱ تن جان باخته اند و هم اکنون نیز ۹ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل همبازی توسط دختربچه 10 ساله!