بسیجیان دلگان به یاری نیازمندان خون شتافتند


بسیجیان دلگان به یاری نیازمندان خون شتافتند

زاهدان- ایرنا- رییس انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون در این شهرستان افزون‌بر 66 نفر از بسیجیان دلگان با حضور در پایگاه‌ انتقال خون و اهدای مقادیری از خون خود به یاری بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی آمدند.

اسماعیل میرکازهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود خون در ایرانشهر اظهارداشت: اهدای خون در این شهرستان از حدود ۶٠ واحد در روز هم‌اینک به زیر ۲۰ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: ۷۶۰ بیمار تالاسمی در شهرستان ایرانشهر چشم انتظار اهدا کنندگان خون هستند.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: خون نیاز ضروری برای تمام افراد بویژه بیماران محسوب می‌شود که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

وی اظهارداشت: امروزه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایرانشهر به صورت روزانه است بطوریکه با شیوع ویروس کرونا اهدای خون نیز حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

میرکازهی بیان کرد: باتوجه به نیاز شهرستان ایرانشهر به فرآورده‌های خونی به میزان ۲هزار واحد خونی؛ نیاز است همه شهروندان در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: شهرستان ابرانشهر با زیر مجموعه دلگان،بزمان و نیکشهر بیشترین آمار تالاسمی در سیستان‌وبلوچستان را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: هر بیمار تالاسمی به عنوان مصرف کننده دائمی فرآورده‌های خونی به طور متوسط ماهیانه یک تا ۲ واحد خون نیاز دارد.

وی بیان کرد: کاهش اهدای خون در ایرانشهر موجب شده در تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی این شهرستان با مشکل جدی روبه‌رو شویم.

میرکازهی با اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون در پی شیوع کرونا افزود: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ انتقال خون ایران، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند.

وی با تاکید براینکه اهدای خون می‌تواند زندگی بسیاری از مردم را نجات دهد، گفت: هرواحد خون می‌تواند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند