588 تن بذر گندم به کشاورزان شهرستان پاکدشت اختصاص یافت


588 تن بذر گندم به کشاورزان شهرستان پاکدشت اختصاص یافت

تهران – ایرنا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور انجام کشت پائیزه گندم ، 588 تن بذر این محصول به کشاورزان شهرستان پاکدشت اختصاص یافت.

«فرهاد بشیری» روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس ساز و کار کمیته فنی بذر کشور، یک سوم بذر مورد نیاز کشاورزان هرساله توسط مجموعه جهاد کشاورزی تامین می‌شود و باتوجه به تحقیقات کارشناسان، کشاورزان باید تا ۳ سال بذر را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: در اصل جهاد کشاورزی هرساله تنها ۳۰ درصد از بذر کشاورزان را تامین می‌کند.

وی گفت: با توجه به استقبال کشاورزان در کشت پائیزه گندم، طی‌ هفته‌های اخیر شاهد برخی از مشکلات در تأمین بذر گندم در شهرستان مشاهده شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، این مشکل برطرف شد.

بشیری افزود: سال زراعی گذشته ۴۷۷ تن بذر گندم به شهرستان پاکدشت اختصاص یافت که با پیگیری‌های صورت گرفته، تا این لحظه این مقدار به ۵۸۸ تن افزایش یافت تا کمبودهای شهرستان برطرف شود.

رئیس فراکسیون تنقیح قوانین و مقررات کشور بیان کرد:همه ساله کشاورزان بذر مورد نیاز خود را نگهداری می‌کردند ولی با توجه به افزایش قیمت گندم، نیاز کاذبی هم در شهرستان به وجود آمده بود که با تأمین این میزان بذر، این نیاز هم برطرف شد.

شهرستان پاکدشت از ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی دایر و منابع طبیعی برخوردار است که از این میزان، ۱۵ هزار و ۷۹۲ هکتار دایر و زیر کشت انواع گیاهان زراعی و باغی و ۲۹ هزار و ۱۳۷ هکتار اراضی منابع طبیعی است.

سالانه ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت گندم می‌رود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس