پیر گسلی معتقد است که پیست خارجی سخیر همانند یک ایندی 500 کوچک خواهد بود


فرمول یک ایران – پیر گسلی معتقد است که رقابت فرمول یک در پیست خارجی سخیر همانند یک “مینی ایندی 500” خواهد بود. رقابت‌های اروپایی فرمول یک به پایان رسیده است و در ادامه دو رقابت در بحرین برگزار خواهد شد که هر دو در یک مکان اما در دو چیدمان پیست متفاوت برگزار می‌شود. پیست اول همان پیست همیشگی سخیر است اما برای رقابت دوم، رانندگان در پیست کوچک‌تر و...

فرمول یک ایران – پیر گسلی معتقد است که رقابت فرمول یک در پیست خارجی سخیر همانند یک “مینی ایندی 500” خواهد بود.

رقابت‌های اروپایی فرمول یک به پایان رسیده است و در ادامه دو رقابت در بحرین برگزار خواهد شد که هر دو در یک مکان اما در دو چیدمان پیست متفاوت برگزار می‌شود.

پیست اول همان پیست همیشگی سخیر است اما برای رقابت دوم، رانندگان در پیست کوچک‌تر و سریع‌تر سخیر رقابت خواهند کرد. پیر گسلی با توجه به طراحی پیست دوم گفته است که این رقابت مشابه یک ایندی 500 کوچک خواهد بود:

خود پیست بحرین که قبلا در آن رقابت کرده‌ایم چند مستقیمی دارد که برای سبقت مناسب است و عریض بودن پیست هم به شرایط کمک می‌کند.

چند پیج جالب آنجاست و پیست هم بسیار فنی است. اما رقابت دوم چیدمان متفاوتی دارد و پیست تقریبا بیضی شکل است.

در کل فقط چهار پیچ وجود دارد. به همین دلیل همه چیز در استفاده از خلا پشت ماشین خلاصه می‌شود. این شبیه یک نسخه کوچک فرمول یک از ایندی 500 است. من در شبیه‌ساز چند دور زدم و زمان‌ها زیر یک دقیقه بود. به همین دلیل کنار آمدن با ترافیک ساده نخواهد بود.

در تعیین خط همکاری می‌کنیم و خلا پشت ماشین را در اختیار هم‌تیمی قرار می‌دهیم و دور بعدی از خلا پشت سر او استفاده می‌کنیم. در مسابقه هم خلا پشت ماشین‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت و برای همه تازگی دارد و تجربه جالبی خواهد بود. فکر می‌کنم قرار است رقابت فوق‌العاده‌ای باشد که پر از سبقت است و باید دید که سبقت با استفاده از DRS تقریبا ساده خواهد بود یا نه.

اما قبل از آغاز شدن گرندپری سخیر (رقابت دوم) پیر گسلی می‌خواهد در گرندپری بحرین (رقابت اول) عملکرد خوبی داشته باشد خصوصا بعد از شرایط نامساعد ترکیه:

در مورد ترکیه چیز زیادی برای گفتن ندارم. بدترین رقابت فصلمان بود و به همین دلیل می‌خواهم روی دو رقابت بحرین تمرکز کنم.

در استانبول ما نتوانستیم در شرایط سرد و لغزنده پیست از ماشین عملکرد مناسبی بگیریم و این دومین رقابتی بود که تیم امتیاز کسب نکرد.

حداقل در بحرین مشکلی از بابت رساندن لاستیک ها به دمای رقابتی وجود نخواهد داشت! شرایط به حالت عادی بر می‌گردد و این پیست هم معمولا مناسب ماشین ما است. خصوصا اگر به 2018 فکر کنیم، من به جایگاه چهارم رسیدم که در آن دوره بهترین جایگاه من در فرمول یک بود.

من این پیست را خیلی دوست دارم. ما در زمان متفاوتی نسبت به قبل به این پیست آمده‌ایم. معمولا در ماه آپریل به اینجا می‌آییم اما در آن بخش از جهان، دما در ماه‌های مختلف خیلی تغییر نمی‌کند.

خاور میانه برای من خیلی آشنا خواهد بود چراکه بعد از لغو شدن گرندپری استرالیا دو ماه اینجا بودم و حالا سه هفته دیگر هم آنجا خواهیم بود که یعنی من تقریبا یک چهارم سال را در آن بخش جهان بودم.

مهم‌تر از همه، من می‌خواهم این فصل را در حالی تمام کنم که بهترین نتیجه را از این دو رقابت کسب کرده‌ام. ما ماشین خوبی داشتیم و تقریبا در تمام طول فصل رقابتی بودیم.

به همین دلیل فکر می‌کنم که ما ابزار لازم برای رقابت سرسختانه و کسب امتیاز در اینجا را داریم حتی اگر پیشرفت در جدول قهرمانی سخت باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری