زنجان سفید پوش شد


زنجان سفید پوش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با آغاز بارش برف از صبح پنجشنبه، مناطق مختلف استان زنجان سفیدپوش شد.

حسین سلطانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ریزش برف در برخی شهرها، ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان آغاز شده است و وزش باد شدید موجب وقوع کولاک برف در بلندی های استان و نقاط کوهستانی و برفگیر خواهد شد.

وی بابیان اینکه وزش باد شدید برخی نقاط این استان را در می‌نوردد و سرعت آن به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید، اظهار داشت: هم اکنون نیز شاهد ریزش برف در شهر زنجان (مرکز استان) هستیم و از برخی ایستگاه های هواشناسی استان نیز ریزش برف گزارش شده است که شامگاه بر شدت آن افزوده خواهد شد.

سلطانی با اشاره به اینکه از صبح شنبه /۸ آذر ماه/ هوای این استان سردتر شده و میزان دما در قیاس با روزهای قبل بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افت پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این وضعیت جوی تا پایان هفته در استان حاکم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: بارش برف و باران از جمعه شب تا صبح شنبه به صورت موقت قطع شده و از بعدازظهر شنبه، مجدد آغاز و تا صبح دوشنبه به صورت متناوب و به شکل خفیف تداوم خواهد داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد افزایش یافته است به کمینه و بیشنبه دمای این استان اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده کمینه و بیشنه دما در قیدار ۰ و ۹، حلب ۰ و ۵، باش قشلاق گرماب ۰ و ۵، دندی ۰ و ۴، سجاس ۰ و ۹، پری ۱ و ۷، گرماب ۱ و ۷، خیرآباد ۱ و ۵، صائین قلعه ۱.۶ و ۲، زرین رود ۲ و ۱۳، زنجان ۲ و ۶، فرودگاه زنجان ۲ و ۸، دانشگاه زنجان ۳ و ۶، ابهر ۳ و ۳.۱، خرمدره ۳ و ۴، ماه نشان ۳ و ۸، نیک پی ۴ و ۸، گیلوان ۶ و ۱۷، چورزق ۷ و ۱۶، آببر ۷ و ۱۴ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی جدید که اغلب مناطق این استان به ویژه نیمه شمالی را دربر گرفته است از عصر جمعه تا صبح شنبه بطور موقت تضعیف و از ظهر شنبه مجددا تقویت شده و تا اواخر صبح دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی و محورهای واقع در نیمه شرقی استان، کاهش دید به سبب وقوع مه و کولاک برف از اثرات احتمالی این سامانه بارشی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال