درج شماره پلاک خودرو بر روی کارت تردد در مازندران اجباری است


درج شماره پلاک خودرو بر روی کارت تردد در مازندران اجباری است

ساری - ایرنا - دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران گفت : دارندگان کارت تردد در محدودیت کرونایی باید شماره پلاک خودروهای خود را بر روی این کارت درج کنند.

عباس زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر این ، تمامی دارندگان کارت تردد می بایست این برچسب را بر روی شیشه خودروهای خود نصب کنند تا مشمول جریمه دوربین های نظارت تصویری جاده های برون شهری نشوند.
وی گفت : کارت تردد بر اساس درخواست دستگاه‌های متولی برای دارندگان خودروها پلاک غیربومی ساکن در مازندران و یا افرادی صادر شد که نیاز به تردد در برخی شهرها را به دلیل وضعیت شغلی داشتند و تمام شماره ها به نیروی انتظامی برای درج در سامانه جهت جلوگیری از جریمه ارسال شده است.
سوء استفاده از کارت تردد ممنوع
رییس پلیس راهور استان مازندران نیز گفت : برچسب تردد برای خودروها براساس درخواست ستاد استانی مقابله با کرونا برای افرادی صادر شد با که ضرورت شغلی برای آنها ایجاب می کرد که در برخی شهرها تردد داشته باشند.
سرهنگ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار یارنا افزود : برچسب تردد خودروهایی صادر شد که پیش از این از سوی دستگاه های متولی شماره پلاکشان به نیروی انتظامی استان مازندران ارایه شد و استفاده این کارت صرفا برای این خودروها صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد : چنانچه برای خودروهایی که برچسب کارت تردد دارند از طریق دوربین های نظارت تصویری در جاده های برون شهری جریمه صادر شود ، مراتب از طریق پیامک به مالکان خودرو اعلام می شود و این افراد می توانند هفته آینده با در دست داشتن مدارک خودرو از جمله کارت تردد نسبت به حذف جریمه از سوی راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.
سرهنگ باقری گفت : حذف جریمه نیز برای آن دسته از خودروهای داری کارت تردد انجام می شود که پلاک خودروی آنها پیش از این به نیروی انتظامی استان مازندران اعلام شده باشد و هر گونه سوء استفاده کنندگان احتمالی از کارت تردد مشمول این حذف نخواهند شد.
با شروع محدودیت های کرونایی که ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی نیز یکی از این محدودیت های مصوب ستاد ملی از اول آذرماه سال جاری بود، استان مازندران برای کارکنان دولت ، مدیران و کارکنان شرکت های خصوصی ، کارگران فصلی و سایر گروههای اقتصادی و اجتماعی که برای ارایه خدمات نیاز به تردد در داخل برخی شهرها داشتند، اقدام به صدور برچسب تردد با تقسیم بندی استان مازندران به سه منطقه کرد.
براین اساس دارندگان برچسب تردد در محدودیت های کرونایی صرفا می توانند در شهرستان هایی که براساس تقسیم بندی منطقه ای در کارت مشخص شد، بدون ممانعت نیروهای راهور تردد داشته باشند و این تردد نیز شامل ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد نخواهد شد.
استان مازندران یکی از ۲۶ استان در وضعیت قرمز کرونایی در سطح کشور است. سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر در این استان در وضعیت قرمز و ۱۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

طبق آخرین گزارش آمار دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران هم اکنون ۸۰۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند که ۱۹۱ نفر از این افراد به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری