22 هزار جلد شناسنامه در چهارمحال و بختیاری تعویض شد


22 هزار جلد شناسنامه در چهارمحال و بختیاری تعویض شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 22 هزار و 443 جلد شناسنامه افراد بالای 15 سال سن در این استان تعویض شده است.

عبدالرضا کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این شناسنامه‌ها به‌صورت مستعمل در دست مردم قرار داشت که تعویض و به‌جای آن شناسنامه مکانیزه صادر شد.

وی افزود: در این مدت سه هزار و ۵۶۵ جلد شناسنامه المثنی نیز برای متقاضیان واجد شرایط در استان صادر شده است.

کریمی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون همچنین ۱۰ هزار و ۶۱۷ ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد که از این تعداد ولادت پنج هزار و ۴۰۳ واقعه مربوط به پسران و پنج هزار و ۲۱۴ مورد مربوط به دختران است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ هزار و ۱۸۳ هزار واقعه در مناطق شهری و چهار هزار و ۴۳۴ واقعه در روستاها بوده است.

وی گفت: در این مدت آراد، آریا، حسین، پارسا، امیرعلی، امیرحسین، سامیار، علی، ابوالفضل و ماهان بیشترین نام‌های انتخابی برای فرزندان پسر در بین مردم استان در ثبت احوال انتخاب و ثبت شد.

کریمی تاکید کرد: همچنین بیشترین نام‌های انتخابی برای فرزندان دختر در این مدت آوا، فاطمه، رستا، زهرا، بهار، آوینا، رها، حلما، مرسانا و آیلین بوده است.

به گزارش ایرنا، ۷۵۳ هزار و ۴۷۸ نفر در چهارمحال و بختیاری بالای ۱۵ سال سن دارند که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد تاکنون ۷۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر برابر ۹۳.۹ درصد موفق به دریافت کارت هوشمند ملی خود شده‌اند و این استان موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان و ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو