ماجرای ساخت و ساز غیرمجاز در حریم پل‌تاریخی خواجو چه بود؟


ماجرای ساخت و ساز غیرمجاز در حریم پل‌تاریخی خواجو چه بود؟

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم پل‌تاریخی خواجو خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: با توجه به دریافت گزارش‌های مردمی و دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر بروز ساخت و ساز در ضلع شمالی پل‌تاریخی خواجو در شهر اصفهان، تیم نظارت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به محل اعزام و پس از بررسی‌ها چنین نتیجه‌گیری به‌عمل آمد که حریم درجه یک این پل مورد تعرض واقع شده و شهرداری و سازندگان این مجموعه، ضوابط ساخت و ساز در حرائم آثار و بناهای تاریخی را رعایت نکرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به مکاتبات به‌عمل آمده با شهرداری و تاکید بر موارد تخلف به آن‌ها، موارد از طریق حقوقی نیز پیگیری و دستور توقف ساخت این مجموعه‌ها تا تعیین تکلیف در راستای رعایت ضوابط قانونی توسط مقامات قضایی اصفهان صادر شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در اصفهان با یک بلوغ فکری در میان شهروندان در زمینه وقوف به وظایف شهروندی خود در راستای حفاظت از مواریث فرهنگی به‌عنوان سند هویت جمعی خود مواجه هستیم که این نکته، ما را در انجام وظایف خود یاری رسانی می‌کند.

ساخت و ساز اطراف آثار تاریخی اصفهان باید متوقف شود

کوروش محمدی نیز درباره این موضوع اظهار داشت: انتشار تصاویر متعدد در فضاهای مجازی و یا ارائه هر خبری مبنی بر ساخت یک واحد ساختمانی در حریم آثار تاریخی اصفهان خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از شهردار اصفهان می‌خواهم به‌سرعت موضوع‌های این چنینی به‌ویژه ساخت و ساز در حریم پل خواجو را پیگیری و در صورت بروز هرگونه تخلف با متخلفان در هر جایگاهی برخورد شده و گزارش این اقدام‌ها در جلسه آینده و در صحن علنی شورای شهر برای آگاهی عموم فرهنگ دوستان ارائه شود.

وی تاکید کرد: بافت تاریخی اصفهان، میراث تاریخی نیاکان است و امانتی ارزشمند است که باید بی‌کم و کاست به نسل‌های بعدی تحویل داده شود.

محمدی گفت: همه اعضای شورا در صیانت از حریم تاریخی و میراث کهن اصفهان مماشاتی ندارند، لذا از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان می‌خواهیم تا با افزایش چتر نظارتی خود، حتی با جلب مشارکت شهرداری، موارد تخلف در حریم آثار تاریخی را بیشتر از قبل پیگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید