آغاز ضعیف نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته اول


آغاز ضعیف نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته اول

رشت - ایرنا - رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور از عصر یکشنبه با نتایج ضعیف نمایندگان گیلان در هفته اول آغاز شد.

تیمهای فوتبال ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شهرداری آستارا سه نماینده استان گیلان در فصل جاری رقابت های لیگ دسته اول در هفته اول این مسابقات فقط یک تساوی کسب کردند و برای شروع این مسابقات استارت ضعیفی زدند .

در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم قشقایی شیراز شد ، تیم فوتبال چوکا تالش با سه گل نتیجه بازی را به خیبر خرم آباد واگذار کرد و تیم فوتبال شهرداری آستارا نیز مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

در چارچوب رقابت های لیگ دسته یک و در هفته اول، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی میزبان تیم قشقایی شیراز بود که به دلیل محرومیت ملوانان از انجام دو دیدار خانگی، این مسابقه در ورزشگاه شهدای نوشهر مازندران برگزار شد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با رای کمیته انضباطی به دلیل اتفاقات دیدار فصل گذشته این تیم برابر رایکا بابل از میزبانی در دو بازی محروم شده که باشگاه ملوان بندرانزلی نیز ورزشگاه شهدای شهر نوشهر را به ‌عنوان ورزشگاه خانگی و میزبانی از حریفان خود به سازمان لیگ معرفی کرد که پس از بازدید و تائید نماینده این سازمان، میزبانی ملوان بندرانزلی در نوشهر مورد موافقت سازمان لیگ قرار گرفت و این بازی نیز در این ورزشگاه انجام شد.

تیم فوتبال قدیمی ، پر افتخار و پرطرفدار ملوان بندرانزلی که فوتبال دوستان گیلانی در رقابت های فصل جاری امید زیادی به این تیم دارند در اولین دیدارش مغلوب تیم قشقایی شیراز شد.

البته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در جریان این دیدار برتر از حریف خود ظاهر شد و بر توپ و میدان تسلط داشت و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت اما در نهایت بازیکنان این تیم موفق به گلزنی نشدند.

در نقطه مقابل تیم قشقایی شیراز در این دیدار بیشتر به فکر کنترل بازی و استفاده از ضد حملات بود که در نهایت نیز این حربه تیم قشقایی موثر واقع شد و در دقایق پایانی روی یک ضد حمله، دروازه تیم ملوان را گشود تا هر سه امتیاز ارزشمند این دیدار را کسب کند.

البته کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به شدت به نحوه به ثمر رسیدن این گل معترض بودند چون پیش از ثبت این گل، بازیکنان قشقایی خطای واضحی را روی بازیکنان ملوان انجام داده بودند که داور این دیدار به اشتباه از این صحنه عبور و خطای بازیکنان قشقایی را اعلام نکرد.

این امر باعث شد تا پس از بازی نیز نیمکت نشینان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی اعتراض خود را به این گل اعلام کنند اما این اعتراضات راه به جایی نبرد و سرانجام تیم فوتبال ملوان با یک گل مغلوب حریفش شد تا رقابت های فصل جاری را با شکست آغاز کند.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول در هفته اول این مسابقات در دیداری خارج از خانه رو در روی تیم خیبر خرم آباد قرار گرفت و در نهایت تیم چوکا مقابل میزبانش شکست سنگینی را متحمل شد.

تیم فوتبال چوکا تالش که فصل گذشته از رقابت های لیگ دسته دوم به مسابقات لیگ دسته اول صعود کرد، در هفته اول با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف خود شد تا علاوه بر ثبت یک شکست سنگین، ضعیف ترین نتیجه هفته اول را در بین نمایندگان گیلان کسب کند.

این در حالی است که خیبر خرم آباد حریف تیم فوتبال چوکا تالش نیز با خرید امتیاز اروند خرمشهر که فصل گذشته در اختیار تیم فوتبال داماش گیلانیان قرار داشت پا به رقابت های لیگ دسته اول گذاشت اما در هفته اول توانست نتیجه بسیار خوبی را کسب و با سه گل تیم سختکوش چوکا را شکست دهد.

البته تیم فوتبال چوکا تالش که فصل گذشته در رقابتهای لیگ دسته دوم نتایج بسیار خوبی را کسب و با اقتدار به لیگ دسته اول صعود کرده بود، در این بازی نیز فرصتهای مناسب گلزنی به دست آورد اما بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت ها سود ببرند.

به هرحال مسئولان و کادر فنی چوکا تالش باید به این نکته توجه کنند که رقابت های لیگ دسته دوم تفاوت های زیادی با مسابقات لیگ دسته اول دارد و تیمهای باتجربه و قدرتمندی در لیگ دسته اول حضور دارند و به همین دلیل تیم چوکا باید با درایت و تجربه بیشتری در این مسابقات حضور یابد تا نتایج قابل قبولی را کسب کند.

تیم فوتبال شهرداری آستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول نیز در هفته اول این مسابقات در بوشهر رو در روی تیم شاهین شهرداری بوشهر قرار گرفت که در نهایت مقابل این حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

شاید این دیدار سخت ترین بازی هفته اول بین نمایندگان استان گیلان تلقی می شد چون تیم شهرداری آستارا که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته دوم حضور داشت باید رو در روی تیمی قرار می گرفت که فصل گذشته در لیگ برتر حاضر بود.

تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر فصل گذشته در لیگ برتر که بالاترین سطح فوتبال ایران است حضور داشت اما در نهایت از این مسابقات سقوط کرد و امسال در رقابت های لیگ دسته اول حضور یافته و به همین دلیل این تیم یکی از تیم های باتجربه امسال لیگ دسته اول محسوب می شود.

با این وجود و با توجه به اینکه تیم شهرداری آستارا فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته دوم و شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر حضور داشتند، این بازی جدالی بین تیمهای صعود کرده و سقوط کرده به لیگ دسته اول بود که در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

البته تیم فوتبال شهرداری آستارا در این دیدار توانست به خوبی از دروازه خود محافظت کند تا تنها تیم گیلانی باشد که در آغاز رقابت های لیگ دسته یک دروازه اش را بسته نگه داشت و در نهایت نیز برابر حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت تا تنها تیم گیلانی باشد که در هفته اول موفق به کسب امتیاز شود.

به هر حال هفته اول فصل جاری رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان انجام شد که نمایندگان گیلان با ثبت یک تساوی و دو شکست، استارت ضعیفی را در آغاز این مسابقات زدند اما طرفداران تیم های گیلانی حاضر در این رقابت ها امیدوارند که در ادامه این رقابت ها ، تیمهای ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری آستارا نتایج خوبی را کسب و در نهایت نیز جایگاه مناسبی را در جدول رده بندی کسب کنند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم به صورت دوره ای و رفت و برگشت ، در یک گروه با هم به رقابت می پردازند که در نهایت دو تیم برتر این مسابقات به لیگ برتر صعود می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری