بسیج شهرستان زنجان 55 کارگاه ماسک دوزی راه‌اندازی کرد


بسیج شهرستان زنجان 55 کارگاه ماسک دوزی راه‌اندازی کرد

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه زنجان، گفت: بسیج شهرستان زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از 55 کارگاه ماسک دوزی راه اندازی کرده است.

سرهنگ محسن سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد کارگاه ماسک دوزی، پنج باب صنعتی و مابقی نیز خانگی می باشد و تا به امروز نیز بیش از ۲ میلیون عدد ماسک تولیدی به مراجع و مراکز بهداشتی و همچنین قشر کم برخوردار جامعه تحویل داده شده است.

وی به خدمات‌رسانی‌های مختلف بسیج شهرستان زنجان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا تعداد ۶۵ هزار لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی و ۱۰ هزار شیلد بهداشتی از سوی خواهران بسیجی با کمک خیرین زنجانی به صورت حرفه‌ای و بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و استانداردهای علوم پزشکی تولید و به مراکز درمانی تحویل شد.

سهندی تصریح کرد: بسیج شهرستان زنجان بلافاصله پس از ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدام به تشکیل قرارگاه زیستی بسیج کرد و ۹ قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان به همین منظور شکل گرفت که از این تعداد ۶ قرارگاه مختص استان و سه قرارگاه نیز روستایی بود.

وی، خدمت بی منت به مردم را از افتخارات بسیج دانست و با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان شناسایی شده در سطح این شهرستان، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی، بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی در میان نیازمندان توزیع شده که مرحله هفتم این رزمایش نیز طی هفته بسیج اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه طی این مرحله تعداد ۳۰۰۰ بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود، گفت: این طرح پیرو دستور مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال مبنی بر اجرای کمک مومنانه و دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شد و سپاه و بسیج با همراهی خیرین به مانند همیشه با تمام توان پای کار آمد.

سهندی، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، افزود: بسیج اقیانوس بیکرانی است که بی‌شک یکی از رموز ماندگاری آن انعطاف پذیری و نقش آفرینی در تمامی عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی با بیان اینکه در طول عمر ۴۱ ساله شجره طیبه موضوعات بسیار متعددی در سطح داخلی و خارجی متوجه انقلاب اسلامی شده که در تمامی آن‌ها بسیج به عنوان پیش قراول و خط شکن در صحنه حضور یافته و از مردم، انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع کرده است، اظهار داشت: یک روز وظیفه بسیج موضوعات امنیتی اول انقلاب بوده، یک روز جنگ سخت و مقابله با تهاجم دشمنان و امروز نیز عرصه‌های جهادی ازجمله فرهنگی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و درمان و مخصوصا مبارزه با ویروس کرونا است.

سهندی با بیان اینکه اگر بخواهیم عملکرد ۴۱ ساله بسیج را مورد ارزیابی قرار دهیم، بهترین ابزار و بهترین مرجع، مردم هستند که رضایتمندی و یا عدم رضایت خود را از عملکرد بسیج انعکاس دهند، افزود: به برکت مجاهدت‌های شبانه روزی بسیجیان عزیز شاهد آن هستیم که مردم در موضوعات مختلف از حضور به موقع و عملکرد خوب و بی منت بسیج رضایت کامل داشته و به این میراث گرانبهای امام خمینی (ره) به عنوان یک ستون اصلی در جهت حل مشکلات و بهبود اوضاع و شرایط زندگی نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج صحنه‌های ماموریت‌های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته است افزود: بسیج امروز در حال پویایی و ادامه حیات است و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

فرمانده سپاه زنجان، همچنین به برنامه‌های امسال هفته بسیج شهرستان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود و رویکرد این برنامه‌ها نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در طول هفته بسیج است.

سهندی تصریح کرد: طی این هفته بیش از یک هزار برنامه در قالب ۵۰ عنوان با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی و یادواره مجازی در این شهرستان برگزار می شود.

بگفته وی، اجرای طرح جواد الائمه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های آسیب پذیر، کارگاه تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت مجازی، اجرای گروه‌های سرود بسیج در محلات و مجتمع‌های مسکونی، اجرای طرح میز خدمت، رزمایش ثامن و بارگذاری مطالب سیاسی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان در فضای مجازی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و جمع آوری کمک‌های مومنانه، طرح اکرام محسنین و ایثارگران، دیدار با بسیجیان دفاع مقدس با حضور مسوولان، افتتاح صندوق‌های قرض الحسنه و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای پویش سلیمانی‌ها، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت، اجرای گشت رضویون محله محور، بازدید مسوولان ادارات و فرماندهان از پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب و وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های این هفته بسیج شهرستان زنجان است.

وی افزود: افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر نیز ازدیگر برنامه های این هفته است.

سهندی از آغاز طرح هر مسجد یک سنگر در این هفته خبر داد و اظهار داشت: شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)