محصولی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین برای مقابله با کرونا


محصولی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین برای مقابله با کرونا

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده الکترواپتیکی منحصر به فردی با نام تجاری«ViruNot» شد.

پس از همه‌گیری کووید ۱۹، تقاضا برای انواع دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده سطوح و محیط به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت. شرکت دانش‌بنیان آشکار پرتو پویا از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین با داشتن متخصصان جوان و متعهد در رشته‌های علوم آزمایشگاهی فیزیک، الکترونیک و مکانیک در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و آزمایشگاهی موفق به تولید یک دستگاه ضدعفونی الکترواپتیکی منحصر به فرد با نام تجاری«ViruNot» شد.

بنابر اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری قزوین، این محصول با بهره‌گیری از تابش پر انرژی در محدوده طیف الکترومغناطیس با فرکانس و توان مصرفی مناسب قادر است تا ویروس‌های مرگبار، اعم از کرونا ویروس، آنفلونزا، سارس، راینو و کلیه میکروب‌ها و باکتری‌ها را از طریق شکستن نیروهای مولکولی از بین ببرد.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به ضدعفونی کردن اشیاء و لوازم جانبی، خصوصاً وسایلی که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان شستشوی و پاک سازی کامل آن وجود ندارد اشاره کرد.

از این محصول که در مدت زمان بسیار کوتاه عمل ضدعفونی را به انجام می‌رساند، می‌توان در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ضدعفونی کردن لوازم پزشکی، دندانپزشکی و ست‌های بخیه نیز استفاده کرد.

همچنین از این محصول می‌توان در داروخانه‌ها، محیط‌های اداری، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی برای مصارف شخصی اعم از موبایل، تبلت، عینک، پاور بانک، ساعت مچی، جواهرات، کلید، عطر، اسباب بازی، لوازم کودک، دسته چک و پول استفاده کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال