کاهش 38.5 درصدی فوت ناشی از تصادفات در فارس


کاهش 38.5 درصدی فوت ناشی از تصادفات در فارس

معاون عمرانی استانداری فارس از کاهش تلفات جاده‌ای در 5 ماهه اول امسال برای چهارمین سال متوالی خبر داد و گفت: امسال و براساس آمار پزشکی قانونی، فوت ناشی از تصادفات در جاده‌های استان با 38.5 درصد کاهش مواجه شد.

محمود رضایی یکشنبه ۱۳ مهر در جلسه کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد: در ۵ ماهه منتهی به پایان مرداد سال گذشته ۴۸۰ نفر براثر تصادف در راه‌های اصلی استان فارس جان خود را از دست دادند، این آمار امسال به ۲۹۵ نفر کاهش یافته است.

رضایی یادآور شد: در مجموع متوسط درصد تغییرات فوتی‌های ناشی از تصادفات کشور حدود ۹.۱۶ درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد که عملکرد استان فارس در این زمینه تفاوت چشمگیری با متوسط کشوری دارد.

او همچنین خاطر نشان کرد: در مجموع در راه‌های برون شهری و روستایی استان فارس در ۵ ماهه اول سال گذشته، ۴۸۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در ۵ ماهه منتهی به پایان مرداد امسال با کاهش ۱۴۷ نفری به ۳۳۳ نفر رسیده که این نشان‌دهنده ۳۰.۶ درصد کاهش است.

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: امیدوار هستیم که با فعال تر شدن کمیته فرهنگی زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راه‌ها و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و همراهی ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها، ارتقا فرهنگ ترافیکی و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر آمار حوادث و مخاطرات حوادث جاده‌ای را شاهد باشیم.

رضایی یاد آور شد: براساس آمار، تردد شمارهای موجود در سطح راه‌های فارس در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان ترددهای جاده‌ای را نشان می‌دهند. البته تردد وسایل نقلیه سنگین در مدت مذکور نسبت به سال گذشته و نسبت به مجموع تردد افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ژیمناست شیرازی یک گام به المپیک توکیو نزدیکتر شد