فرماندار: حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز تا پایان سال 99 اجرایی شود


فرماندار: حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز تا پایان سال 99 اجرایی شود

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: برای حمایت از تیم‌های ورزشی این کلانشهر، لازم است اداره ورزش و جوانان با مشارکت برخی از دستگاه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، نسبت به تهیه طرحی قابل اجرا اقدام کند و تا قبل از پایان سال 99 آن را عملیاتی سازد.  

محمد رضا امیری، یکشنبه در نشست شورای ورزش شیراز، ضمن انتقاد از نبود یک طرح جامع ورزشی در این شهرستان، اظهار داشت: شیراز به عنوان مرکز استان فارس، ظرفیت‌های مناسب و غیرقابل انکاری به ویژه در بخش خصوصی، برای بهره‌مندی مردم و مخصوصا جوانان در حوزه ورزش دارد اما به دلایل مختلف تا به امروز از این ظرفیت‌ها برای ترغیب و تشویق جوانان و اهالی این کلانشهر و ایجاد نشاط اجتماعی استفاده نشده است.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: دستگاه‌های متولی ورزش و جوانان باید تا به حال این ظرفیت‌ها را شناسایی می‌کردند و از آنها برای پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه بهره می بردند.

امیری، با اشاره به اینکه این فرمانداری وظیفه هماهنگی و اعمال نظارت بر برنامه‌های ورزش و جوانان این شهرستان را بر عهده دارد گفت: انتظار داریم اداره ورزش و جوانان شیراز در این زمینه مطالبه‌گر باشد و برای برگزاری شورای ورزش شهرستان، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رییس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز افزود: رویکرد دولت به ورزش، رویکردی عدالت محورانه و مبتنی بر توجه به تمام رشته‌های ورزشی است و عدم حضور برخی تیم‌های ورزشی در لیگ‌های کشوری تنها به دلیل نبود اعتبارات مالی، پذیرفتنی نیست و برای حل این موضوع باید حداقل تا امروز، یک طرح حمایتی قابل اجرا از تیم‌های ورزشی با تیم‌داری برخی سازمان‌ها تهیه و تدوین می‌شد.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین به برنامه‌های حمایتی از ورزش در قانون توسعه ششم کشور اشاره و بیان کرد: چنانچه دستگاهی در اجرای قانون یاد شده کوتاهی کند، وظیفه دستگاه متولی است که مراتب را برای حل مشکل به دستگاه بالادستی گزارش کند.

امیری گفت: بر این باورم که از ظرفیت‌های موجود قانونی در حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز بنا به هر دلیلی استفاده نشده و می‌طلبد که دستگاه متولی ورزش و جوانان با عزم و اراده‌ای بیش از گذشته و با مطالبه‌گری، مسائل را در این مورد دنبال کند.

رییس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز همچنین بیان داشت: اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی این حوزه وظیفه دارد در تهیه طرح کوتاه مدت حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز، مطالعه تطبیقی از استان‌هایی داشته باشد که در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تیم‌داری، باشگاه‌داری دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی و حمایت مالی از تیم‌های ورزشی خود، تجربیات موفقی داشته‌اند و تمام ظرفیت‌های قانونی را تا تحقق این هدف به کار گیرند.

امیری، همچنین با اشاره به حضور و کسب نتایج ۲ تیم فوتبال فجر شهید سپاسی و تیم شهدای قشقایی شیراز در لیگ دسته اول فوتبال کشور، گفت: حضور حداقل یک تیم فوتبال شیرازی در لیگ برتر فوتبال کشور یکی از اولویت های شورای ورزش و جوانان شیراز است که به عنوان یک مطالبه به حق مردم باید پیگیری شود و امیدواریم با یک عزم گروهی، شاهد بازگشت فوتبال شیراز به سطح اول فوتبال کشور در آینده نزدیک باشیم.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: امیدواریم با تهیه و اجرای طرح جامع حمایت از ورزش شیراز، شاهد حضور دیگر تیم‌های ورزشی مرکز استان در لیگ‌های کشوری و کسب افتخار برای مردم ورزش دوست شیراز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماز عید قربان در حرم حضرت شاهچراغ (ع)