16 حوزه تخصصی برای ستادهای امر به معروف کشور تعریف شد


16 حوزه تخصصی برای ستادهای امر به معروف کشور تعریف شد

یزد- ایرنا - مدیرکل استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: 16 حوزه تخصصی برای گروه‌های پیگیری کننده این فریضه الهی تعریف شده که بر اساس آن در زمینه ماموریت‌های محوله اقدام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حامد ترکاشوند عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد افزود: این تقسیم بندی بخش‌های اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، اجتماعی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مسوولان، مهندسی و گردشگری را شامل می شود.

وی ادامه داد: امروز این ستاد با رویکرد مطالبه‌گری، اجتماعی و معاونت فرهنگ و آموزش و رسانه وارد میدان فعالیت و اقدام مورد نیاز در کشور شده و دست همراهی مسوولان به عنوان یک واجب الهی را برای تحقق اهداف می‌فشارد.

این مسوول از تشکیل حدود ۸۰۰ گروه جهادی تخصصی امربه معروف و نهی از منکر در کشور و صدور مجوز برای این تشکل ها در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: تاکنون در سایه همدلی و همکاری مردم و مسوولان اقدامات موثری برای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است .

ترکاشوند با بیان اینکه هر زمان نامی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برده می‌شود موضوع مهم عفاف و حجاب مطرح می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که این امر حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و اگر بتوانیم مطالبه‌گری را به درستی در جامعه تشریح و تخصصی کنیم آحاد مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

وی از همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، مسوولان اجرایی و ستاد استان یزد قدردانی کرد و یادآور شد: باید بیش از گذشته از ظرفیت نخبگان، حوزه و دانشگاه در این مسیر مقدس در بخش های مختلف استفاده شود.

در این آیین با قدردانی از حجت‌الاسلام علی گندمی، حجت‌الاسلام ابوذر صانعی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی