توسعه راه ها باعث کاهش 19 درصدی تصادفات ایلام شده است


توسعه راه ها باعث کاهش 19 درصدی تصادفات ایلام شده است

ایرنا- ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: اقدامات خوبی در زمینه توسعه راه ها در این استان انجام گرفته که کاهش 19 درصدی تصادفات را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری شامگاه سه شنبه در نشست شورای راهبردی تصادفات استان ایلام اظهار داشت: دستگاه های مرتبط چون راه و شهرسازی و اداره حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه استان باید نقاط پر خطر را حذف کنند زیرا نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

وی افزود: با توجه به توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی استان، اقدامات زیرساختی جهت حذف نقاط حادثه خیز و پر خطر بسیار سخت تر از سایر استان هاست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: نیارمند ادامه روند کنترل و نظارت بر ترددهای جاده ای‌ توسط پلیس راه استان هستیم که مشارکت و همکاری مردم در بهبود این وضعیت ترافیکی بسیار تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: ورودی و خروجی شهرها و میادین اصلی شهر از مهمترین عامل ایجاد تصادفات درون شهری هستند که در این راستا باید شهرداران با همکاری راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

نوذری از شهردار ایلام خواست: در نقاط پر حادثه شهر ایلام، بلوار مدرس، بلوار شهید بهشتی و میادین اصلی شهر نسبت به ساماندهی وانت بار و نیسان ها و دستفروش ها اقدام کند.

رییس پلیس راه ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: بیشترین دلیل واژگونی ها وسایل نقلیه که منجر به فوت و مجروح شدن رانندگان و سرنشینان می شود نواقصات پل ها و پرتگاه های فاقد حفاظ ایمن و مناسب در طول محورهای مواصلاتی استان است.

رضا همتی زاده افزود: در سال گذشته محور بانکول واقع در مسیر ایلام- سرابله - حمیل بهسازی شده و در این محور میزان تصادفات به صفر رسیده است.

همتی زاده اضافه کرد: در سال گذشته تونل های مهم و اثر گذار اربعین که بسیار در کاهش بار ترافیکی و تصادفات موثر بوده به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات استان تخطی از سرعت مجاز است، افزود: تخطی از سرعت مجاز با ۲۴ درصد و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی با ۲ درصد بیشترین و کمترین دلیل تصادفات استان است.

رییس پلیس راه ایلام همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین علت تصادفات در استان تخطی از مجاز است ایجاد زیر ساخت های هوشمند فاز سوم ثبت تخلفات رانندگی باید در استان توسعه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند