اقدامات شرکت ملی نفت برای حفظ محیط زیست در پروژه‌های اکتشاف


رئیس اداره ایمنی اکتشافات شرکت ملی نفت گفت: تمامی تهدیدات زیست محیطی در قالب شرح کار در قرارد‌های مربوط به استخراج و اکتشاف درج و به صورت مستمر گزارش‌های مربوطه به سازمان محیط زیست ارسال می‌شود.

اقدامات شرکت ملی نفت برای حفظ محیط زیست در پروژه‌های اکتشافطاووسی رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اکتشافات شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران وظیفه خطیر کشف مخازن هیدروکربنی را در سطح کشور بر عهده دارد و به عنوان اولین سازمان از وزارت نفت فعالیت‌های خود را در مناطق مورد نظر آغاز و اقدام به کشف منابع نفتی می‌کند.

او ادامه داد: خوشبختانه با توفیقات حاصل شده، HSE مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیشگام در صنعت نفت نسبت به اخذ مجوزه‌های زیست محیطی اقدام کرده و برای رعایت الزامات سازمان محیط زیست، تمامی پیمانکاران شاغل در پروژو‌های لرزه نگاری و حفاری نیز ملزم به رعایت دستورالعمل های زیست محیطی شده اند.

طاووسی بیان کرد: رئیس اداره ایمنی اکتشافات شرکت ملی نفت اضافه کرد: تمامی تهدیدات زیست محیطی در قالب شرح کار‌ در قراردهای مربوط به استخراج و اکتشاف درج و به صورت مستمر گزارش های مربوطه به سازمان محیط زیست ارسال می شود.

او تصریح کرد:به طور مثال یکی از پروژه‌های ژئوفیزیک اکتشاف نفت به شعاع ۱۹۰۰ کیلومتر مربع در استان خوزستان در حال اجرا است که تمام موارد زیست محیطی در این پروژه اجرا می شود.

رئیس اداره ایمنی اکتشافات شرکت ملی نفت گفت:رعایت الزامات محیط زیستی در حالی اجرا می شود که پروژه‌های مدیریت اکتشاف نفت در شمال شرقی، غربی و جنوب شرقی کشور پراکنده هستند.

او افزود: به همین منظور اداره HSE باتوجه به گستردگی فعالیت‌های خود در سراسر کشور ارتباط نزدیکی با محیط زیست استان‌های مربوطه دارد و به صورت مداوم دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در مجوز‌های صادره از سوی سازمان محیط زیست را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

سهم ۲۴ درصدی ایران در اکتشافات نفت و گاز در جهان

طاووسی اضافه کرد: اداره HSE، با حمایت‌های صورت گرفته از سوی مدیریت اکتشاف نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در حد توان تمام موارد زیست محیطی را در مناطق عملیاتی برداشت نفت رعایت می کند که از جمله این موارد می تواند به بازیافت پسماند عملیات حفاری اشاره کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»