فرمانده سپاه بوشهر: رسانه‌ها برای اعتلای انقلاب هم‌صدا شوند


فرمانده سپاه بوشهر: رسانه‌ها برای اعتلای انقلاب هم‌صدا شوند

بوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌های مختلف با هر گرایش فکری و سیاسی به دور از اختلاف‌ زیر چتر شهدا برای اعتلای انقلاب هم‌صدا شوند.

به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز شنبه در آئین تجلیل از فعالان رسانه استان بوشهر افزود: ۲۰۰ هزار شهید برای استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی و انقلاب خون دادند و امروز زمان آن رسیده که رسانه‌ها برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوانی که روزهای پیروزی انقلاب را درک نکرده است، قلم فرسایی کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته به همین دلیل دشمن به دنبال تسلط بر نظام و انقلاب است و رسانه‌ها مراقب باشند با نوشتن جمله‌ای انقلاب و دستاوردهای آن را زیر سوائل نبرند.

رزمجو با اشاره به دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات اقدام به اطلاع رسانی و ثبت حماسه‌های این دوران کردند، امروز نیز در پرتو دانش و فناوری باید برای تقویت انقلاب و نظام قلم بزنند.

وی یادآور شد: امروز در دوران تسخیر اذهان و افکار عمومی با سلاح امواج و رسانه قرار گرفته‌ایم و مبارزه با این سلاح به مراتب از سلاح نظامی پیچیده و سخت تر است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در آن روزگار اصحاب رسانه‌ با هر ابزاری که در اختیار داشتند در خط مقدم حضور می‌یافتند و نسبت به انعکاس حماسه آفرینی رزمندگان اقدام می‌کردند و امروز نیز باید اصحاب رسانه با استفاده از آن ویژگی‌ها در پدافند و آفند حضور فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز لازم است که رسانه‌ها با تشکیل خاکریز رسانه‌ای باید با برجسته کردن دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی علیه رسانه‌های دشمن به صورت تهاجمی عرصه را بر دشمن تنگ و آنها را محاصره کنند.

رزمجو اضافه کرد: اختراعات و ابداعات نوین رسانه‌ای، گسترش علم و فناوری اطلاعات و جغرافیای کشورهای جهان شاهد پدیده‌های رسانه‌ای است اما جهان سلطه می‌خواهد از این ابزار در عرصه‌های مختلف برای هدف‌های خود استفاده کند که باید در مقابل این استراتژی سلطه جویانه آنها ایستاد.

وی ادامه داد: جهان سلطه به وسیله همین ابزار و امکاناتی که دارد به دنبال مهندسی افکار عمومی و تغییر نگرش نسبت به انقلاب اسلامی است تا به این وسیله مدیریت کیفی اندیشه و دیدگاه‌های مردم در درون انقلاب را در دست بگیرد.

رزمجو اضافه کرد: در این شرایط نقش رسانه‌ها برای فرهنگ سازی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و برجسته کردن دستاوردهای انقلاب بسیار مهم و تعیین کننده‌است.

وی یادآور شد: اصول و مبانی حاکم بر رسانه اقتضا می‌کند برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از وصیتنامه، زندگی‌نامه و منش شهدا و مواردی که در گام‌های دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد به خوبی در جامعه ترسیم شود.

مدیرکل صداو سیمای استان بوشهر گفت: سال گذشته برای گرامیداشت کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر ۲۳ هزار دقیقه برنامه سازی خبری، رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی در استان تولید شد.

سید حسین ناظر افزود: بخش مستقیم دومین کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر از ۲۶ شبکه سراسری و استانی از بی نظیرترین پوشش خبری به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد دستاوردهای این کنگره بخوبی پیگیری و مطرح نشود اما تلاش می‌شود این کار در آینده با ساخت تله فیلم و سایر برنامه‌های رسانه‌ای نسبت به این مهم اقدام شود.

ناظر، تولید سریال ۲۶ قسمتی مردان نادر با همکاری سپاه، تله فیلم ابوتراب انقلاب اسلامی و تله فیلم شهید صادق گنجی را از جمله تولیدات صدا و سیما مرکز بوشهر عنوان کرد.

رئیس بسیج رسانه استان بوشهر گفت: سال گذشته همزمان با برگزاری دومین کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر بزرگترین مانور فرهنگی و یک هم افزایی چشمگیر و مثال زدنی در بحث رسانه در استان به وجود آمد.

عبدالله نجفی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها با همین روحیه در بحث مطالبه گری، خدمت رسانی و محرومیت زدایی برای اعتلای نظام و انقلاب در کنار هم قرار گیرند.

در این آئین از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان بوشهر رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند