اجرای طرح «کوچه دوستی» با هدف حل معضلات فرهنگی و اجتماعی پایتخت


اجرای طرح «کوچه دوستی» با هدف حل معضلات فرهنگی و اجتماعی پایتخت

بهروزآذر درباره جزئیات اجرای طرح «کوچه دوستی» در محلات شهر تهران توضیحاتی داد.

اجرای طرح «کوچه دوستی» با هدف حل معضلات فرهنگی و اجتماعی پایتخت

زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح کوچه دوستی، اظهار کرد: فضا‌های شهری به عنوان مکان کار، زندگی و آمد و شد شهروندان، از دوران گذشته مورد توجه بوده است. یکی از شاخصه‌های کیفی در فضا‌های شهری، گسترش «تعاملات و روابط اجتماعی» و مشارکت فعال طیف‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شهروندان یک شهر است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: خلق آثار هنری توسط زنان در محیط‌های شهری به عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند منجر به معنا بخشی به فضا و ایجاد روابط قوی میان شهر، شهروند و محیط اجتماعی شود و ترویج هنر در کالبد شهر، ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای، تقویت هویت مکانی و دلبستگی به مکان را برای شهروندان به دنبال دارد.

بهروز آذر ادامه داد: اداره کل امور بانوان طرح «کوچه دوستی» را با نگاه ویژه به معضلات فرهنگی و اجتماعی در کوچه، محله و در جهت ارتقای حس تعلق شهروندی از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت شهروندان خصوصاً زنان و کودکان اجرا می‌کند.

وی افزود: در گام اول این طرح، ویژگی‌های محله با مشارکت گروه‌های محلی تحلیل شده و موقعیت مکانی مناسب انتخاب می‌شود، سپس برای هر مکان به صورت جداگانه فراخوان مشارکت در طراحی و اجرای ایده داده شده و با تشکیل اتاق فکری با حضور ذینفعان محلی، ایده‌های برتر انتخاب می‌شوند. لازم به ذکر است نمونه‌ای از این طرح در کوچه‌های طوطی و صفایی محله مظاهری در منطقه ۱۵ به اجرا درآمده و مقرر شده است در محلات مناطق ۴، ۹، ۱۲، ۱۵، ۲۰ نیز با همکاری ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات (مدیریت محله) و دفاتر توسعه محله‌ای اجرا و برگزار شود.

بیشتر بخوانید

کوره‌های آجر پزی بستر گسترش معضلات اجتماعی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز