آیین گرامیداشت سرلشگر موسی نامجو در انزلی برگزار شد 


آیین گرامیداشت سرلشگر موسی نامجو در انزلی برگزار شد 

رشت-ایرنا-آیین گرامیداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و سرلشگر شهید موسی‌ نامجو در گلزار شهداء انزلی برگزار شد . 

به گزارش ایرنا ، مدیر عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت فرماندهان شهید اظهار کرد : ما با تکریم شهداء ایثار ، اخلاص ،دلهای نورانی و جانهای لبریز از عشق را تکریم می کنیم .

حجت الاسلام جعفر صمدی با بیان اینکه شهداء ولی نعمت ما هستند، تصریح کرد : آنها جان خود را در راه حق اهداء کردند تا انقلاب زنده بماند .

وی متذکر شد : شهیدان زنده اند چون راه و فکرشان زنده است ، آنان رفتند تا ما بایستیم نه آنکه بمانیم.

وی خاطر نشان کرد : راه شهدا ادامه دارد چون آنان رگ حیات معنوی جامعه و طیبه و پاک هستند . یادواره فرماندهان شهید و سرلشگر موسی نامجو به همت ناوگان چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه ناحیه انزلی برگزار شد.

قراعت دو قطعه شعر توسط حسین برومند و بیان خاطرات توسط علی اصغر غلامپور بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه های جانبی این مراسم بود.

پس از غبار روبی مزار شهداء و مداحی و نوحه خوانی ، شاخه های گل نثار قبور متبرک این شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس شد.

'سید موسی نامجوی' متولد ۱۳۱۷ بندر انزلی بود . وی سال ۱۳۵۱ به عضویت هیات علمی دانشکده افسری در آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر فرماندهی دانشکده افسری ، نماینده حضرت امام خمینی (ره ) در شورای عالی دفاع بود و پس از تشکیل کابینه رجایی و باهنر با کسب اجازه از حضرت امام و حفظ سمت در شورای عالی ، وزارت دفاع در کابینه دکتر باهنر را پذیرفت.

نامجوی سال ۱۳۶۰ پس از بازگشت از عملیات ثامن الائمه همراه هم رزمانش سرلشکر فتاحی ، سرلشکر فکوری و شهید کلاهدوز و محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر به شهادت رسید.


بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده ۴۱۲ شهید والامقام دفاع مقدس ، دو شهید مدافع حریم و هشت شهید گمنام در دل این شهر ساحلی آرمیده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری