نیروهای مسلح آستارا هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند


نیروهای مسلح آستارا هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند

آستارا - ایرنا - نیروهای مسلح آستارا با دیدار با امام جمعه و تبیین ارزش‌های ملی و غبارروبی و گلباران مزار شهدا، هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دفتر خود گفت: این هفته یادآور رشادت ها و دلاوری های رزمندگانی است که با ایستادگی در مقابل قدرت های دنیا، اقتدار و عظمت نظام را نشان دادند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: رزمندگان اسلام از مکتب عاشورا درس آزادگی و عزت گرفتند و با دستان خالی اما با اراده محکم، در برابر تمام دنیا مقاومت کردند.

وی اظهار کرد: نیروهای نظامی مقتدر از شاخص های اقتدار کشور است و تلاش تفرقه افکنانه دشمن، با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و اتحاد ملت و مسئولان خنثی خواهد شد.

وی بیان کرد: آمریکا علاوه بر نیروهای نظامی، از گفتمان انقلاب اسلامی ایران هراس دارد و نشانه های ذلت و خواری استکبار جهانی آشکار شده است.

فرمانده سپاه آستارا هم گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهیدان در اوج عزت قرار دارد و اقتدار نیروهای مسلح باعث شگفتی قدرت های بزرگ جهان شده است.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: دفاع مقدس الگوی کامل آزادگی و اقتدار برای ملت های آزاده جهان است و به برکت روحیه ایثار و شهادت، امنیت در مرزهای ایران حاکم است.

در آئین گلباران مزار شهدای آستارا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی با نام شهدا باعث نشر فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس می شود و بازگویی مرام شهدا، تعالی فکری و روحی جوانان را فراهم می سازد.

حجت الاسلام اصغر ابراهیمی اظهار کرد: زیر بار ظلم و ذلت نرفتن شهدا در کربلا و دفاع مقدس، از ویژگی های مشترک این دو واقعه تاریخی است و شهدا برای احیای اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشتند.

۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه، سالروز حمله نظامی عراق به ایران، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید والامقام را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟