برخی تصمیم سازی های اشتباه موجب انحراف سرمایه گذاری ها می شود


برخی تصمیم سازی های اشتباه موجب انحراف سرمایه گذاری ها می شود

رشت - ایرنا - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : برخی تصمیم سازی های اشتباه و هدایت نادرست سرمایه گذاران موجب انحراف در مسیر سرمایه گذاری و معطلی آنها می شود.

یونس رنجکش غروب پنجشنبه در کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری گیلان با تاکید بر هدایت صحیح و اصولی سرمایه گذاران اظهار کرد : هم اکنون در استان با طرح های مختلفی روبرو هستیم که به دلیل عدم هدایت صحیح و رعایت نکردن قوانین ونداشتن توجیه اقتصادی و نبود زیر ساخت های مناسب با مشکل بهره برداری و تکمیل عملیات اجرایی همراه هستند.
وی افزود : عدم بهره برداری هر طرحی و یا اجرایی نشدن آنها با توجه به فرصت های موجود در منطقه علاوه بر خسارات مالی بسیار موجب هدر رفتن سرمایه های دیگری در حوزه اجتماعی می شوند که اینها خسارات ملی است.
به گفته رنجکش، یکی از مهمترین عوامل طولانی شدن طرح های سرمایه گذاری جدای از مشکلات تامین منابع مالی که گاهی سرمایه گذاران با آن روبرو هستند عدم صدور مجوز های لازم و پاسخ استعلام های دستگاههای اجرایی است که عمدتا با موانع قانونی به دلیل عدم رعایت آنها می باشد.
وی گفت : دستگاههای اجرایی پیش از انجام هر اقدامی می بایست در کمیته های کارشناسی با حضور سرمایه گذاران نسبت به ارزیابی دقیق طرح های پیشنهادی اقدام و با راهنمایی و اهلیت سنجی متقاضیان را در اجرای پروژه ها راهنمایی و هدایت کنند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یاد آور شد : این اداره کل با توجه به سیاست های حمایتی آن از متقاضیان سرمایه گذاری می خواهد تا پیش از هر اقدامی با مراجعه به استانداری و ارائه پیشنهادات خود از راهنمایی های کارشناسان بر خوردار شوند تا در مسیر اجرای پروژه سرمایه گذاری دچار مشکل نشوند.
وی همچنین از فرمانداری های استان خواست تا با توجه به ظرفیت های متنوع و فرصت های سرمایه گذاری هر منطقه پیش از هر گونه اقدامی متقاضیان را برای بررسی طرح هایشان در کمیته فنی استان به این کمیته راهنمایی کنند.
رنجکش افزود : هم اکنون با طرح های مختلفی از سوی سرمایه گذاران در شهرستان های استان مواجه هستیم که با هدایت مسوولان محلی پیگیر سرمایه گذاری در منطقه شده اند اما به دلیل نبود کارشناسان و یا عدم اشرافیت دستگاههای اجرایی شهرستانی به قوانین سایر دستگاههای اجرایی شدن این طرح ها با مشکلاتی روبرو است.
گفت : همه مدیران استانی و شهرستانی با انگیزه جذب سرمایه گذاری و اجرای طرح های سرمایه گذاری برای افزایش رونق اقتصادی در منطقه در تلاشند اما پیگیری کارشناسی امور می تواند در کیفیت مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان خاظر نشان کرد: بخشی به سرمایه گذاری و کاهش هزینه ها و زمان و سرعت بخشیدن به اجرای آنها بسیار مهم و تعیین کننده باشد.
در این کمیته ۱۲پرونده اجرای طرح های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام