ارائه یک بسته خدمتی مسیر حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کند


ارائه یک بسته خدمتی مسیر حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کند

بسته خدمتی با عنوان «تهیه گزارش نیازسنجی گواهینامه‌ها و مجوزها» در زمینه فرایند اخذ گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم در حوزه دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تدوین شد.

ارائه یک بسته خدمتی مسیر حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کندبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، فناور و خلاق در زمینه اخذ گواهینامه‌ها و مجوز‌ها و استاندارد‌های لازم در حوزه کاری خود، با چالش مواجه هستند. فرایند اخذ این گواهینامه‌ها و هزینه مربوط به آن مسائلی را برای این شرکت‌ها به وجود می‌آورد. بر این اساس، یک بسته خدمتی با عنوان «تهیه گزارش نیازسنجی گواهینامه‌ها و مجوزها» در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تدوین شده است.

یکی از مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با آن روبه‌رو هستند، مبحث گواهینامه‌ها، مجوز‌ها و استاندارد‌هاست. شناخت هر کدام از این موارد و نحوه کسب یک گواهینامه یا استاندارد، نیاز به دانش و اطلاعاتی دارد که باید آموزش داده شود.

در برخی مواقع یک مجوز یا گواهینامه به شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، معرفی می‌شود تا آن را اخذ کند و شرکت هزینه قابل توجهی نیز پرداخت می‌کند، اما در نهایت این گواهینامه یا استاندارد کیفیت محصول یا خدمات سودی برای آن مجموعه ندارد و شرکت زیان می‌کند.

برای حل این مشکل یک بسته خدمتی با عنوان «تهیه گزارش نیازسنجی گواهینامه‌ها و مجوزها» تعریف شده است. در این خدمت، انواع گواهینامه‌های سیستمی مانند انواع ایزو‌ها (ISO۲۰۰۹، ISO۲۰۱۱) و انواع گواهینامه‌های مربوط به محصولات دانش‌بنیان، خلاق و فناور وجود دارد. در واقع بر اساس جزئیات این خدمت، راهنمایی و کمک لازم برای اخذ گواهینامه‌های لازم در این بسته خدمتی گنجانده شده است.

همچنین مشاوران و کارشناسان مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، راهنمایی‌های لازم را برای عضویت در انجمن‌ها و مراکز صنفی حوزه کاری آن شرکت در این بسته خدمتی قرار داده‌اند.

یکی دیگر از موارد قرار گرفته در این بسته خدمتی، حمایت‌های مالی برای اخذ گواهینامه‌ها و استاندارد‌های لازم است. در واقع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تخصیص منابع به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق کمک می‌کند تا هزینه‌های لازم برای دریافت و اخذ این گواهینامه‌ها را پرداخت کنند.

در صورت تهیه «تهیه گزارش نیازسنجی گواهینامه‌ها و مجوزها» حمایت‌های تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شکل بهینه‌تری تخصیص می‌یابد.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ۹۰ درصد از هزینه مربوط به تهیه این گزارش را به کارگزار پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد باقیمانده را شرکت به کارگزار پرداخت می‌کند. با استفاده از این خدمت، شرکت دانش‌بنیان و فناور، گواهینامه‌ها و مجوز‌های لازمی را که برای فروش و صادرات محصول خود لازم دارد شناسایی می‌کند و برای دریافت آن‌ها کمک و مشاوره دریافت می‌کند.

برخی گواهینامه‌های بین‌المللی صادر شده ممکن است از اعتبار لازم برخوردار نباشند، این خدمت کمک می‌کند تا شرکت برای دریافت گواهینامه‌های نامعتبر هزینه صرف نکند. برخی گواهینامه‌های معتبر نیز علی‌رغم داشتن اعتبار مورد نیاز شرکت نیستند.

شرکت‌ها و موسسات علاقه‌مند به اطلاع از جزئیات این بسته خدمتی می‌توانند به سامانه‌های وابسته به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری