ناامن کردن محیط برای معتادان امری مهم و ضروری است


ناامن کردن محیط برای معتادان امری مهم و ضروری است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: محیط برای حضور معتادان باید نامن شود تا احساس امنیت شهروندان نیز آسیب نبیند.

خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام، افزود: نیروی انتظامی باید تدابیر و طرح‌های مقابله ای مناسبتری در خصوص ناامن کردن محیط ارایه کند تا در کمیته ای خاص مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله اجرا و عملیات برسد.

وی اظهار داشت: هنر ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی این است که تمرکز خود را در مناطق آسیب‌زا که عمدتا نیز حاشیه شهرها هستند بیشتر کنیم و در این مسیر از توان و ظرفیت تمامی دستگاه های فرهنگی و اجتماعی به منظور اقدام و مداخله بهره لازم را بگیریم.

مرادی با تاکید بر اینکه در کنار مقابله و بحث جمع آوری معتادان متجاهر نباید مسایل فرهنگی و اجتماعی فراموش شود، افزود: در زنجان باید جمع آوری اینگونه معتادان به عنوان یک ضرورت مهم در اولویت قرار گیرد و به منظور نگهداری آنان مکان و فضای خاصی نیز با همکاری شهرداری، سپاه و اداره کل ورزش و جوانان زنجان، تامین شود.

وی تصریح کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از جلسه قبل تا به امروز، برنامه ها و اقدامات مقابله ای خوبی را در حوزه مواد مخد از جمله نصب دستگاه پُز به منظور اخذ جرایم قاچاقچیان، جمع آوری معتادان متجاهر و کشفیات مواد مخدر، انجام داده که قابل تقدیر است.

مرادی با اشاره به اینکه سطح انتظار از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به صورت خاص و شهرستان های استان، بیشتر است، افزود: با توجه به گزارش های ارایه شده و دغدغه ها، به تلاش مضاعف دستگاه های ذیربط در راستای اقدامات و اجرای برنامه های عملیاتی نیاز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه نیروی انتظامی زنجان اقدامات بسیار خوبی را در ۶ ماهه نخست امسال انجام داده است که باید سایر دستگا ها نیز کمک کنند تا بسترهای مقابله تقویت شود، گفت: استان زنجان در مسیر غرب به مرکز کشور قرار دارد و این بستر و زمینه انتقال و قاچاق مواد مخدر را فراهم کرده است بنابراین تقویت و حراست از مبادی ورودی و خروجی استان می تواند در امر کشفیات و پیشگیری از قاچاق این بلای خانمانسوز موثر واقع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر