نخستین گام در مقابله موثر با زمین‌خواری در اراضی ملی و اسناد مبهم!


نخستین گام در مقابله موثر با زمین‌خواری در اراضی ملی و اسناد مبهم!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از حد نگاری اراضی ملی و تثبیت مالکیت به‌عنوان نخستین گام در مقابله موثر با پدیده زمین‌خواری در کشور نام برد و گفت: سودجویی از اراضی ملی و از اسناد پر ابهام به‌مدد حدنگاری و أخذ اسناد تک‌برگی و کاداستر به حداقل ممکن می‌رسد.

علی اکبر عباسی راد 2مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، 230 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت مالکیت شد.

عباسی راد با اعلام این خبر گفت: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده و اقدامات مقتضی بمنظور اخذ سند مالکیت تک برگی در حال انجام است

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای 7 هزار و 490 هکتار از اراضی ملی 8 پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک برگی اخذ شده است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان افزود: این اداره در نظر دارد امسال 860 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان را تثبیت مالکیت کند که تا کنون برای 230 هزار هکتار انجام و مابقی در حال پیگیری است.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی،دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ،به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این پروژه به‌صورت امانی و از طریق پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در حال انجام است

وی با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک استان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

عباسی‌راد با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد نگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

این مدیر مسوول با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند تصریح کرد: کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل