135 واحد صنعتی در ورامین به رغم تحریم‌ها آماده بهره‌برداری شد


135 واحد صنعتی در ورامین به رغم تحریم‌ها آماده بهره‌برداری شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: 135 واحد صنعتی با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در مناطق مختلف این شهرستان در حال آماده شدن برای بهره‌برداری است.

حسن میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: هر چند که ورامین را بیشتر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی می‌شناسند ولی این شهرستان با دارا بودن چهار شهرک صنعتی فعال، در حوزه صنعت نیز یکی از مناطق پیشگام در استان تهران محسوب می‌شود که تولیدات آن، به رونق اقتصادی منطقه کمک شایانی می‌کند.
وی افرود: این شهرستان از چهار شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و خیرآباد برخوردار است و صنعتگران، به تولید محصولات مختلفی مشغول می‌باشند.
این مقام تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۲ واحد با اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر خارج از شهرک‌های صنعتی و ۲۸۸ واحد با اشتغال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در داخل شهرک‌های صنعتی در حوزه تولید انواع چرم، سورت و بسته بندی رودی، چینی بهداشتی، رنگرزی و تولید پارچه، محصولات شیمیایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع شوینده، تجهیزات پزشکی و توانبخشی فعالیت می‌کنند.

135 واحد صنعتی در ورامین به رغم تحریم‌ها آماده بهره‌برداری شد


شهرک صنعتی چرمشهر، بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور
وی گفت: شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور از ۱۴۱ واحد فعال و نیمه فعال برخوردار است که بیش از ۲ هزار نفر در آن مشغول به کار می‌باشند.
این مقام افزود: این شهرک به دلیل مجاورت در حاشیه محور قم – گرمسار و برخورداری از زیرساخت‌های کامل برق، گاز، تلفن، آب، اینترنت و تصفیه خانه از رونق خاصی در حوزه تولید چرم و سالامبور برخوردار است و هم اکنون ۱۲ طرح صنعتی در آن مشغول به ساخت است که با راه‌اندازی این واحدها، ۲۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

شهرک صنعتی سالاریه مستثنی از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: شهرک صنعتی سالاریه، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران اس که ۱۰۰ هکتار از آن از محدودیت‌های استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مستثنی شده از این رو، بسیاری از صنایع با اشتیاق در این منطقه استقرار یافته و به فعالیت تولیدی در آن مشغولند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ واحد تولیدی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت می‌باشند.

میرزایی اظهار کرد: با توجه به مستثنی بودن بخشی از شهرک از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری، قرار گرفتن در حاشیه محور قم – گرمسار و برخورداری از زیرساخت‌های کامل آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و تصفیه‌خانه، بسیاری از واحدهای صنعتی در حال استقرار می‌باشند.

وی گفت: هم اکنون ۱۱۵ واحد در شهرک صنعتی سالاریه در حال احداث هستند که با بهره‌برداری از این واحدها، برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

شهرک صنعتی خیرآباد، تنها شهرک صنعتی غیردولتی ورامین
وی اظهار کرد: منطقه صنعتی خیرآباد که با تلاش دولت تدبیر و امید به عنوان شهرک صنعتی غیردولتی فعالیت خود را آغاز کرده ، از ۳۰۰ واحد فعال برخوردار بودن و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این واحدها مشغول به کار می‌باشند.
ناحیه صنعتی ملاآقایی، فعال در عرصه تولید محصولات کشاورزی

وی گفت: ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی، یکی دیگر از واحدهای صنعتی شهرستان ورامین است که با فعالیت ۲۴ واحد فعال و نیمه فعال، برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

میرزایی افزود: در حال حاضر ۸ واحد صنعتی در شهرک شهید ملاآقایی در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فعالیت ۱۰۲ واحد تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی

وی گفت: علاوه بر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، ۸۵ واحد فعال و نیمه فعال با اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه تولید شیر، روغن، آرد، پلاستیک، بتن آماده، سنگبری و تولید آجر، در مناطق مختلف ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند.

اشتغال ۲۶۴۶۵ نفر در حوزه صنوف ورامین

میرزایی اظهار کرد: در حوزه صنوف نیز در حال حاضر ۲۶ هزار و ۴۶۵ نفر زیر نظر ۲۰ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۸۶ واحد صنفی تولیدی ، توزیعی و خدماتی دارای پروانه کسب، ۲ هزا و ۵۸۲ واحد صنفی فاقد پروانه کسب، ۲ هزار و ۴۳۵ واحد تولیدی صنفی، هزار و ۸۰۴ واحد خدمات فنی، ۲ هزار و ۱۵۷ واحد خدماتی و ۴ هزار و ۱۹۰ واحد توزیعی زیر نظر اتحادیه‌های صنفی فعالیت می‌کنند.

135 واحد صنعتی در ورامین به رغم تحریم‌ها آماده بهره‌برداری شد


صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار روده از ورامین

وی همچنین از صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار روده دام سبک از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

میرزایی گفت: تمامی روده های سورت شده در شهرستان ورامین به خارج از کشور صادر شده که درآمد سالانه این حجم صادرات معادل ۱۰۰ میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد صادرات روده دام کشور مربوط به شهرستان ورامین است.

صادرات ۶۵۰ میلیون دلار محصولات صنعتی و کشاورزی ورامین به خارج از کشور

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرسان ورامین افزود: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از استان، ۶۵۰ میلیون دلار محصول صنعتی و کشاورزی ورامین به خارج از کشور صادر شده است.

حسن میرزایی افزود: شهرستان ورامین از قابلیت های ویژه ای در تولید انواع محصولات کشاورزی و صنعتی برخوردار است که به دلیل کیفیت مناسب توان صادرات به خارج از کشور را دارند.

وی اظهار کرد: تولید کنندگان شهرستان ورامین محصولاتی از جمله چرم و سالامبور ، روده سورت شده ، شیشه و بلور،فرش دستباف، رنگ و رزین، مواد غذایی ، لبنیات ، مواد پروتئینی ، محصولات کشاورزی ، پسته، سنگ های ساختمانی و تزئینی ،سلستین به خارج از کشور صادر می شود.

میرزایی گفت: محصولات تولید شده در شهرستان ورامین به بیش از ۴۲ کشور از جمله آلمان ، چین ، ایتالیا ، الجزایر ، ترکیه ، عراق ، تانزانیا ، ترکیه ، هند ، ترکمنستان ، مالزی ، سوریه ، افغانستان و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر گردید.

وی بیان کرد: با وجود آن که صادرات فرش دستبافت از کشور با مشکلاتی مواجه است ولی تولید کنندگان ورامینی محصولات خود را به کشورهایی نظیر آلمان و آمریکا صادر کردند.

135 واحد صنعتی در ورامین به رغم تحریم‌ها آماده بهره‌برداری شد


راه اندازی بیش از صد واحد صنعتی در طول فعالیت دولت تدبیر و امید

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: با وجود فشارهای اقتصادی و مشکلات موجود ، در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از صد واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان ورامین راه اندازی شده است.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی که صنایع و واحدهای تولیدی با آن مواجهند ، بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی راه اندازی شده که از این تعداد ، ۲۵ واحد طی یک‌سال گذشته آغاز به کار کرده و یا توسعه پیدا کردند.

این مقام در پایان گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:با راه اندازی و توسعه این واحدها، برای صدها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقم شغل ایجاد شده‌است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)