لزوم مشارکت دستگاه‌ها و صنایع در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده مدارس خوزستان


لزوم مشارکت دستگاه‌ها و صنایع در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده مدارس خوزستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه هزینه تهیه مواد ضد عفونی کننده زیاد است، گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه استان خوزستان دارای صنایعی مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها و... است، دستگاه‌ها در تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده کمک کنند تا آرامش را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم.

علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۳۰ شهریور) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال حساسیت نسبت به آموزش و پرورش بیشتر شده است. اعتبارات ابلاغی، جوابگوی ضدعفونی کردن و تهیه مواد ضد عفونی کننده مدارس نیست. ضمن اینکه هزینه مواد ضد عفونی کننده با توجه به وسعت کلاس‌ها و مدارس، زیاد است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای صنایعی مانند پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و... است و با توجه به هزینه زیاد تهیه مواد ضد عفونی کننده مدارس، انتظار داریم دستگاه‌ها در تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده کمک کنند تا آرامش را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم.

همچنین محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: در زمان بازگشایی مدارس، همه پروتکل‌ها به مدارس ارسال شد و محتواهای آموزشی بهداشتی مختلفی بارگذاری و تهیه شدند. مهم ترین ویژگی این آموزش‌ها، وجود مراقبین سلامت و سفیران سلامت است.

وی افزود: در شبکه شاد نیز یک بخش برای همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و دانش آموزان می‌توانند این پروتکل‌ها را دریافت و مطالعه کنند. همچنین جلسات مختلفی برای بازگشایی مدارس با بهداشت شرق، غرب اهواز و دانشکده‌های علوم پزشکی استان برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: برای سه نوبت، ۲ میلیارد تومان برای مواد ضد عفونی کننده به مدارس اختصاص داده شد و خوشبختانه خیرین و دستگاه‌ها نیز دست به کار شدند. همچنین تب سنج و ماسک برای مدارس تهیه شد و به دانش آموزان فاصله گذاری آموزش داده شد و همچنین فاصله گذاری در کلاس‌ها مشخص شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق