به گزارش ایرنا مرکز سامد در استانداری خوزستان برای رسیدگی به درخواست و مشکلات مردم در این سامانه ایجاد شده است و از مدیران تمامی دستگاه های خواسته شده تا در حل مشکلات و درخواستهای مردم با این مرکز نهایت همکاری را داشته باشند.
راه اندازی این سامانه زمینه را برای ارتباط هرچه بیشتر مدیران با مردم فراهم کرده تا از نزدیک با مشکلات مردم در بخشهای مختلف آشنا شوند.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سامانه سامد بستری برای ارتباط دولت و مردم است و مردم میتوانند با شماره تلفن ۱۱۱ با این سامانه ارتباط داشته باشند.
شهاب رزمی بیان کرد: این سامانه برای دسترسی آسان مردم در بیان مشکلات خود و مشاوره گرفتن و یا شکایت از دستگاههای اجرایی راهاندازی شده است.
وی گفت: در این سامانه کارتابل مدیران وجود دارد و به کارتابل تمامی دستگاههای اجرایی و قوه قضایی نیز ارتباط دارد و حتی اگر از شهرستان هم کسی تماس بگیرد قابل دسترسی است.
رزمی با بیان اینکه امکان ارتباط همزمان ۱۱ کاربر با این سایت وجود دارد ادامه داد: ساختمان مستقلی برای این سایت با عنوان معاون ارتباطات مردمی در محل استانداری درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بخشی برای پیگیری درخواستها و مشکلات مردم نیز ایجاد شده افزود: در این سامانه مدیران و دستگاه ها ، بر اساس پاسخگویی آنها به درخواستهای مردم ارزشیابی میشوند.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان ادامه داد: هرهفته یکی از مدیران دستگاه های اجرایی در این مرکز حضور یافته و به صورت برخط با مردم ارتباط میگیرد ضمن اینکه ملاقات مردمی استاندار خوزستان نیز در این محل انجام میشود.
رزمی بیان کرد: در شرایط کرونا مردم استقبال بیشتری برای ثبت درخواست خود در این سامانه داشتند و بیشتر درخواست آنها در خصوص کاهش ساعت کاری در این شرایط بوده است.
وی گفت: بخشنامهای را به تمامی دستگاههای اجرایی خوزستان ارسال کردیم که هر هفته دوشنبهها مدیران در اداره کل خود با مردم دیدار داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه گزارش سامد هر سه ماه یکبار برای مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ارسال می شود ادامه داد:سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تاکنون بهترین عملکرد را در این سامانه داشتند.
جذب اعتبار با تلاش مرکز سامد خوزستان برای ایجاد اشتغال
مدیر سامد استانداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امسال تاکنون مرکز سامد استان با پیگیری که از صندوق کارآفرینی ملی داشت موفق به جذب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار شد که تمامی این مبلغ به صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت و به عنوان تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان پرداخت شد.
عزت اله براتی بیان کرد: به عنوان مثال از بخش این تسهیلات در کوی رمضان اهواز برای احداث بازارچه بانوان پرداخت شد و تعداد زیادی از بانوان اهواز در این بازارچه مشغول به کار شدند.
ثبت درخواست ۱۹ هزار و ۱۷۷ نفر در سامانه سامد خوزستان
براتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۷۷ نفر با این سامانه تماس داشتند که در مدت مشابه پارسال این رقم هشت هزار و ۷۰۰ نفر بود.
وی گفت: تماس هایی که با این سامانه انجام گرفته بیشتر با موضوعاتی همچون وام خود اشتغالی، کرونا و تعطیلی و کاهش ساعات اداری، خدمات شهری، وام خرید کالا، قطعی آب، اشتغال، تسهیلات مالی، و جبران خسارت سیل بوده است.
مدیر سامد استانداری خوزستان ادامه داد: بیشترین میزان تماس و درخواست به این سامانه از شهرستان های اهواز، ماهشهر، ایذه، شوشتر و آبادان بوده است.
وی با بیان اینکه این سامانه ۱۰ سال است که راه اندازی شده ادامه داد: در ۲ سال گذشته تلاش داشتیم که ثبت درخواستها به صورت غیرحضوری انجام شود که اکنون ۹۰ درصد درخواستها به صورت تلفنی و الکترونیکی است و از ابتدای امسال تاکنون تنها ۶۸ نفر به صورت حضوری درخواست خود را اعلام کرده اند.
براتی بیان کرد: ۹۱ درصد موارد ثبت شده درخواست، سه درصد ایده و ۶ درصد شکایت و گزارش بوده است.
مدیرسامد استانداری خوزستان با اشاره به موارد پیگیری شده توسط این مرکز ادامه داد:از موارد تماس گرفته شده با این سامانه چهار هزار مورد برای پیگیری ثبت شد و در باقی موارد نیز مشاوره لازم ارایه شد.
وی گفت: ۱۵۰ رابط در ادارات مختلف خوزستان که از نیروهای همان دستگاه هستند و رابط بین اداره خود و مرکز سامد هستند برای پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی مردم تعیین شدهاند تا پیگیری لازم را انجام دهند.
براتی افزود: در مجموع به ۵۸ درصد درخواستها پاسخ داده شده و برخی درخواستها که از سوی مردم مطرح می شود در چهارچوب قانون نیست و یا نیاز به مشاوره دارد.