بیش از سه هزار برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می‌شود


بیش از سه هزار برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: سه هزار و 200 برنامه محوری فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۷ برنامه در هفته جاری اجرایی می شود، افزود: برگزاری مراسم تجلیل از ۱۰۰ پیشکسوت ایثارگر در مرکز استان و شهرستان ها، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمانی استان از برنامه محوری هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: همچنین پاسخگویی روزانه ۲ ساعت مدیران استانی به مطالبات ایثارگران و خانواده های آنان از طریق سامانه سامد، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگر در هزار و ۸۰ مسجد، حضور راویان دفاع مقدس از ابتدای مهرماه در مدارس برای بازگویی فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از نیروهای مبتکر و خلاق نظامی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

امیر نجاتی با اشاره به بهره گیری از فضای رسانه ای در شرایط کرونایی برای بازگویی فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت تصریح کرد: امسال برنامه هایی تحت عنوان «پلاک ۴۰» و «خط مقدم» نیز برای بازگویی روایت های دفاع مقدس از زبان پیشکسوتان در صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.

وی افزود: همچنین از روز دوشنبه مسابقه پیامکی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس برگزار می شود و هر شب به قید قرعه به هر یک از برندگان جایزه اهدا خواهد شد.

وی گفت: امیدوار هستیم که با اجرای این برنامه ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تبیین هویت دینی و دستاوردهای دفاع مقدس گام های های موثری برداریم.

امیر نجاتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی باغ موزه دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال فاز اول این پروژه که مربوط به ساختمان اسناد و نشر دفاع مقدس است، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: میزان اعتبار برآورد شده برای این پروژه را ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد که بیشتر از محل منابع استانی تامین می شود.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود و تا ششم مهرماه ادامه دارد.

خراسان شمالی سه هزار شهید، شش هزار جانباز و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها