مجوز جدید زیست‌محیطی برای پروژه سد کوهرنگ 3 صادر نشده است


مجوز جدید زیست‌محیطی برای پروژه سد کوهرنگ 3 صادر نشده است

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون صدور مجوز برای طرح تونل کوهرنگ 3 گفت: مجوز زیست محیطی جدیدی برای پروژه سد کوهرنگ 3 صادر نشده است.

شهرام احمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در مورد خبر منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با صحبت‌های حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان مبنی بر اخذ مجوز زیست محیطی ساخت سد تونل کوهرنگ۳ اظهار داشت: مجوز زیست‌محیطی جدیدی برای پروژه سد کوهرنگ ۳ صادر نشده و صرفاً مجوز صادر شده در سال ۱۳۹۱ با تاکید بر رعایت کامل تعهدات قبلی که شامل ۲۶ تعهد بوده، توسط معاونت تخصصی مربوطه در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تمدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعهدات زیست محیطی قبلی مجری طرح تعدیل نشده است، افزود: تمامی تعهدات در این زمینه کماکان پابرجا است و باید انجام شوند، منتها برنامه‌زمان‌بندی مشخص شده است که می‌بایست به طور دقیق براساس این برنامه تمام تعهدات اجرا شود.

مدیرکل محیط ‌زیست چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست هیچ یک از تعهدات را تعدیل نکرده بلکه بر انجام تمامی تعهدات تا قبل از بهره‌برداری پروژه نیز تاکید کرده است.

احمدی یادآور شد: تمدید مجوز و ادامه فعالیت پروژه، مشروط به اجرای کامل تعهدات ۲۶ گانه سازمان حفاظت محیط زیست در زمان‌بندی مشخص صورت پذیرفته‌است.

وی رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوط به استقرار صنایع و استانداردهای زیست محیطی در خصوص جلوگیری از آلودگی آب، هوا، خاک و صدا در تمامی مراحل، اجرای تمامی تجهیزات و سیستم‌های کنترلی آلاینده‌های زیست محیطی از جمله سیستم پایش لحظه‌ای و سیستم‌های تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و انسانی قبل از بهره‌بردای و اجرای تمهیدات لازم در خصوص حذف تمامی عوامل تخریب پوشش گیاهی، حیات وحش و چشم اندازها را از جمله این تعهدات برشمرد.

وی ادامه داد: ایجاد تمهیدات حفاظتی شامل پاسگاه‌های محیط‌بانی، ایجاد واحد زیست محیطی با همه تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با پروژه و برنامه مدیریت پایش زیست محیطی، در اولویت قراردادن انجام عملیات آبخیزداری برای کنترل رواناب و حفاظت خاک در بالادست سد با هماهنگی منابع طبیعی و محیط زیست استان، اجرای تمامی تاسیسات برای کنترل آلاینده های زیست محیطی از دیگر تعهدات است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نصب سیستم پایش لحظه‌ای در خروجی سد برای تعیین دبی رودخانه به خصوص حقابه زیست محیطی، موقت‌بودن استقرار سنگ‌شکن در منطقه حفاظت‌شده و همچنین تجهیز آن به فیلتر غبارگیر و صدا خفه‌کن از دیگر تعهدات ذکرشده توسط سازمان محیط زیست برای این پروژه است.

به گزارش ایرنا، کوهرنگ سرچشمه رودخانه‌های زاینده رود و کارون است .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارسلونا قهرمانی را تقدیم رئال مادرید کرد