چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان مرکزی آغاز شد


چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان مرکزی روز جمعه در محل آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک آغاز شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۸۵ شرکت کننده خواهر و ۶۷ برادر در رشته های حفظ، تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و هم‌سُرایی در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی بیان کرد: ۱۰ داور مسئولیت قضاوت چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم این استان را برعهده دارند که از این تعداد ۲ داور بومی و هشت نفر دیگر از استان‌های البرز و قم انتخاب شده‌اند.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات۲۲ شرکت کننده در قرائت تحقیق، ۳۹ نفر در قرائت ترتیل، ۲۴ نفر دعاخوانی، ۱۶ نفر حفظ ۵ جزء، ۳۰ نفر حفظ ۱۰ جزء، ۱۷ نفر حفظ ۲۰ جزء، ۱۲ نفر حفظ کل و ۲۶ نفر در رشته اذان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این مسابقات شامگاه امروز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، ادامه داد:در این آئین از ۱۴ منتخب مسابقه کتابخوانی معجزه قرن که با هدف آشنایی هر چه بیشتر با حافظ کتاب وحی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی برگزار شده بود، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد:این مسابقات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

بیش از پنج‌هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که نیات حدود نیمی از این موقوفات قرآنی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حضور نفیسه روشن در کنسرت کامران هومن در خارج + عکس پرمعنای خانم بازیگر