کرونا در خلخال سیر نزولی گرفت


کرونا در خلخال سیر نزولی گرفت

اردبیل _ ایرنا _سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: با افزایش توجه مردم به رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا و نکات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شمار مبتلایان به این ویروس در این شهرستان سیر نزولی گرفته است.

دکتر محمد مهرتک روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر آمار ابتلا به ویروس کرونا در خلخال بطور میانگین ۴۰ درصد نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و بستری بیماران کرونایی از ۱۵ نفر روزهای قبل به ۹ نفر کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: برغم کاهش شمار مبتلایان به کرونا وضعیت خلخال از لحاظ این ویروس خطرناک همچنان نارنجی است و در صورت توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دستیابی به وضعیت سفید در این شهرستان و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در روزهای آتی دور از انتظار نیست.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: در تیر و مردادماه امسال ورود گردشگران به این شهرستان و بی‌توجهی مردم به موارد پیشگیرانه از کرونا موجب افزایش شمار مبتلایان به این ویروس شد.

وی با بیان اینکه خلخال از مدیریت خوب کرونا در اوایل شیوع این بیماری در استان تجربه موفقی کسب کرده ، افزود: این تجربه باید دوباره به کار گرفته شود و انتظار از دست‌اندرکاران مقابله با کرونا پیشگیری از آسیب اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های اجتماعی و خودداری از برگزاری مراسم منجر به تجمع است.

وی اظهارکرد: غنای فرهنگی مردم منطقه موجب شده تا همه آحاد جامعه برای ارتقای سلامتی همکاری لازم را با دستگاه تامین سلامت داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟