تندیس شهید رجایی در آستارا نصب شد


تندیس شهید رجایی در آستارا نصب شد

آستارا - ایرنا - شهرداری آستارا در ادامه نصب مجسمه و معرفی مشاهیر علمی، ادبی و سیاسی به شهروندان و گردشگران، تندیس شهید محمدعلی رجایی رئیس‌جمهوری فقید ایران را در میدانی به همین نام نصب و از آن رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهردار آستارا روز سه شنبه در آئین رونمایی از تندیس شهید رجایی در میدان شهید رجایی شهرک مهدی آستارا گفت: این تندیس به ارتفاع یک متر و از جنس سنگ طبیعی ظرف یک ماه با همکاری واحد عمران و زیباسازی شهرداری و با صرف ۴۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.

جواد معیتی افزود: پیش از این در راستای معرفی مشاهیر علمی و ادبی، تندیس حکیم نظامی گنجوی و سردیس حافظ شیرازی در شهر آستارا نصب شده بود.

محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران بود و در هشتم شهریور ماه ۱۳۶۰ در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسید.

شهردار آستارا ادامه داد: احداث پارک بی بی یانلو، طرح ساحلی سفیر امید، پارک حاشیه تالاب استیل، ساماندهی فلافل فروشان بازار ساحلی، تعریض پل خیابان امام (ره) و آسفالت معابر اصلی و فرعی از اقدامات ماندگار شهرداری و شورای اسلامی در سه سال گذشته است.

وی بیان کرد: شهرداری در مدت یاد شده برای تامین رفاه حال و آسایش شهروندان شهرک عباس آباد، بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه کرده و این در مقایسه با دوره های گذشته بی سابقه است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از هزار هکتار وسعت و ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید