تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020


ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه اولین خودروی پرچم‌دار و پرفورمنس این برند است. بخش M ب‌ام‌و همیشه در حال تولید سدان های سریع بوده و این یکی هم جزو سریع‌ترین چهار درب‌های بازار لقب گرفته است. M8 گرن کوپه در بریتانیا تنها با نسخه کامپتیشن عرضه می‌شود و بنابراین پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین … The post تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه...

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه اولین خودروی پرچم‌دار و پرفورمنس این برند است. بخش M ب‌ام‌و همیشه در حال تولید سدان های سریع بوده و این یکی هم جزو سریع‌ترین چهار درب‌های بازار لقب گرفته است.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

M8 گرن کوپه در بریتانیا تنها با نسخه کامپتیشن عرضه می‌شود و بنابراین پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. حتی با وجود وزن ۱۹۸۰ کیلوگرمی، این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای دارد که جدای از پیشرانه‌ای به شدت قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همراه لانچ کنترل نیز در نمایش چنین عملکردی نقش دارند.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

البته همانند جدیدترین نسل M5 کامپتیشن، شما می‌توانید M8 را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کنید اما این امر باعث غیرفعال شدن سیستم کنترل کشش نیز خواهد شد. با وجود فاصله بین محوری طویل، M8 کامپتیشن بهترین‌های M را ارائه می‌کند و کنترل و توازن زیادی روی خودرو وجود دارد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

بله M8 گرن کوپه خودرویی بزرگ و سنگین‌وزن بوده اما به‌طور سورپرایز کننده‌ای در حالت چهار چرخ محرک اسپورت خودرویی چابک و سریع است.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

حسی که وجود دارد شبیه سدان های دیفرانسیل عقب متوازن است و دیفرانسیل عقب فعال نیز به عبور پرسرعت M8 از پیچ‌ها کمک می‌کند. درست زمانی که نیازمند کشش اضافی سیستم چهار چرخ محرک هستید شاهد ورود آن به معرکه خواهید بود. این سیستم در جاده بر لذت و هیجان رانندگی می‌افزاید.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

علیرغم وزن بالایی که وجود دارد، M8 از مرکز ثقل با ارتفاع پایینی سود می‌برد. چسبندگی زیادی وجود داشته اما فرمانی که حس مصنوعی دارد این موضوع را به شما منتقل نخواهد کرد. غربیلک فرمان خیلی فربه بوده و بازخورد چندانی در مقایسه با سیستم فرمان برخی رقبای دیگر را ندارد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

علیرغم اینکه حس چندانی از فرمان به دستان راننده منتقل نمی‌شود پرفورمنس و کشش خودرو فوق‌العاده است. البته پیشرانه نیز صدای هیجان‌انگیز برخی رقبا را تولید نمی‌کند.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

گیربکس هم فوق‌العاده بوده اما در حالت دستی و به ویژه در دورهای پایین کمی ناهنجاری را نشان می‌دهد. هرچند با وجود چنین گشتاور زیادی، این ناهنجاری باعث تعجب نمی‌شود.

به منظور کنترل وزن و پرفورمنس بالایی که M8 دارد، شاسی سفت بوده و تنها دست‌اندازها و چاله‌های بزرگ هستند که لرزش‌هایی را به کابین منتقل می‌کنند. البته وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز در این امر بی‌تأثیر نیست. سواری خودرو در اسپورت ترین حالت سفت تر شده اما در اکثر اوقات سواری نسبتاً کنترل شده و راحتی را شاهد خواهید بود.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

داخل کابین پر از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز است که از جمله آن‌ها می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی، دستیار شخصی با کنترل صوتی و… اشاره کرد.

کابین پر از چرم بوده و از دیگر تجهیزات خودرو می‌توان به حسگرهای پارک، دوربین، کروز کنترل، دامپرهای تطبیقی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، هدآپ دیسپلی، سرویس‌های ارتباطی، ورود بدون کلید و… اشاره کرد.

اما مشکلی وجود دارد! قیمت M8 کامپتیشن گرن کوپه برابر با ۱۲۰۹۷۰ پوند است که با سفارش برخی آپشن ها به بیش از ۱۴۲ هزار پوند در مدل تست شده رسیده است. یکی از این آپشن ها پکیج ۲۱ هزار پوندی اولتیمیت می‌باشد که شامل صندلی‌های تهویه دار جلو، ترمزهای کربن سرامیکی، چراغ‌های لیزری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بیشتر و… بوده و گرن کوپه را به خودرویی بسیار گران‌قیمت تبدیل کرده‌اند.

از جمله رقبای این خودرو می‌توان به پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اشاره کرد. با وجود برخی قطعات سری ۳ و ۵ در کابین این محصول، M8 کامپتیشن گرن کوپه حتی با وجود کیفیتی بسیار عالی هم گران به نظر می‌رسد.

حداقل فضای بار و کابین مناسبی وجود دارد. علیرغم خط سقفی خمیده، فضای سر عقب بد نیست و فضای بار ۴۴۰ لیتری نیز کافی می‌باشد.

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه از نظر فنی بسیار قدرتمند و سطح بالاست اما شاید همانند یک سدان AMG شما را میخکوب نکند و البته حس دقت پورشه پانامرا را نیز نداشته باشد؛ بنابراین این خودرو بین دو رقیب یاد شده قرار می‌گیرد اما در کل از سواری خوب، فضای کابین مناسب و تجهیزات و تکنولوژی زیادی سود می‌برد. نکته این است که محصولات ارزان‌تر ب‌ام‌و نیز می‌توانند بخش اعظم وظیفه M8 را انجام دهند.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

مشخصات ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه

قیمت: ۱۲۰,۹۷۰ پوند پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: ۶۱۶ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۲ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده الکترونیکی) مصرف سوخت: ۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات