شرکت اپل به طور رسمی اکانت Epic Games را از اپ استور حذف کرد


شرکت اپل به طور رسمی اکانت Epic Games را از اپ استور حذف کرد

رسانه کلیک – درست در زمان مقرر، شرکت اپل اکانت توسعه دهنده Epic Games را که قبلا پشتیبان بازی فورتنایت بود حذف کرد. تمام بازی های این شرکت از اپ استور حذف شده است. شرکت Epic Games در ابتدای این هفته به کاربران iOS و macOS خود هشدار داده بود که از 28 آگوست دیگر […] نوشته شرکت اپل به طور رسمی اکانت Epic Games را از اپ استور حذف کرد اولین بار در...

رسانه کلیکدرست در زمان مقرر، شرکت اپل اکانت توسعه دهنده Epic Games را که قبلا پشتیبان بازی فورتنایت بود حذف کرد. تمام بازی های این شرکت از اپ استور حذف شده است.

شرکت Epic Games در ابتدای این هفته به کاربران iOS و macOS خود هشدار داده بود که از 28 آگوست دیگر قادر به ارائه آپدیت به آن­ها نیست و روز گذشته مطابق با تاریخ مقرر اکانت این توسعه دهنده از اپ‌استور حذف شد. به غیر از بازی Battle Royale معروف، این توسعه دهنده چند باز دیگر نیز در اپ استور داشت که اکنون همه آن­ها حذف شدند.

نزاع بین اپل و اپیک گیمز از ماه گذشته، از زمانی شروع شد که شرکت اپیک گیمز با هدف دور زدن اپ‌استور، به کاربران در صورت خرید V-buck(پول رایج بازی فورتنایت) خارج از فضای اپ‌استور کد تخفیف ارائه داد. مدت کوتاهی پس از این کار، اپل بازی را حذف کرد. بلافاصله پس از این اقدام شرکت اپل، اپیک گیمز این غول تکنولوژی را متهم کرد. اگر در حال حاضر شما بازی فورتنایت را در دستگاه خود دارید، می توانید به بازی خود با سایر کاربران اپل ادامه دهید ولی قادر به دسترسی به فصل جدید این بازی و پرداخت برای تراکنش­ های بازی نیستید.

اپل در بیانیه خود در رابطه با این موضوع تصریح کرد که اپیک چندین آپدیت برای گرفتن تصدیق فرستاده است که همگی با خط مشی­ های شرکت اپل تنافض داشته است:

«ما بسیار متاسفیم که ناچار به حذف اکانت بازی­ های اپیک از مجموعه اپ‌استور شدیم. ما سال­ ها با مجموعه اپیک در عرضه محصولاتشان همکاری داشتیم. دادگاه پیشنهاد کرده بود که اپیک با قوانین شرکت اپل موافقت کند. اما با گذر زمان و تخطی از خط­ مشی­ ها، چنین شرایطی ایجاد شد. اپیک این پیشنهاد را رد کرد و در عوض مکررا آپدیت­هایی را برای فورتنایت منتشر کرد که از خط مشی‌های اپ‌استور تخطی کرده است. این کار شرکت اپیک برای سایر توسعه دهندگان موجود در اپ‌استور نیز عادلانه نیست و همچنین مشتریان را وارد میدان جنگ خود می­ کنند. امید داریم که دوباره بتوانیم با این تیم همکاری داشته باشیم، اما متاسفانه در حال حاضر این کار برایمان مقدور نیست.»

این اقدام اپل، سایر اکانت­ های مجموعه اپیک همانند بازی Unreal Engine را تحت تاثیر قرار نمی ­دهد. در ابتدای این هفته، یک قاضی گفت که اپل نمی­ تواند این اقدام فورتنایت را با بلوکه کردن اکانت­ های Unreal Engine تلافی کند. این قاضی همچنین گفت که این حرکت اپل “پا از حد خود فراتر گذاشتن” بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟