هفت هزار مترمربع اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد


هفت هزار مترمربع اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد

یزد- ایرنا- رییس دادگستری بافق گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون هفت هزار مترمربع اراضی دولتی این شهرستان از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید شده است.

اسماعیل دهقان شوازی در دیدار با مسوولان و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق افزود: حفظ و حراست از اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل ها به عنوان میراث ماندگار، وظیفه تمامی افراد جامعه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی امری مهم است و از دست اندازی برخی افراد سودجو و فرصت طلب که قصد تصرف مالکانه اراضی ملی و دولتی را دارند و با سندسازی اقدام می‌کنند باید جلوگیری شود که این کار بسیار مشکل است و از اهمیت خاصی نیز برخوردار هست.

این مسوول اظهار کرد: حوزه قضایی بافق در راستای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی و برخورد با متخلفان و متجاوزان عزم جدی دارد و همانند گذشته پشتیبان نیروهای تلاشگر منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و به شدت با متخلفان برخورد می کند.

دهقان شوازی، حفاظت مراتع را امری ضروری دانست و ابراز کرد: با تعامل و همکاری نیروی انتظامی باید بخصوص در زمینه ورود دام های غیرمجاز از استان های همجوار به این منطقه جلوگیری کرد.

وی، همکاری ماموران منابع طبیعی، محیط بانان و آتش نشانی را در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی ضروری دانست و عنوان کرد: در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی و سرسبز نیمه بیابانی، آتش نشانی و محیط زیست باید همکاری لازم را به عمل آورده و با کسانی که در این زمینه سهل انگاری می کنند و باعث آتش سوزی می شوند باید برخورد جدی صورت گیرد.

رییس دادگستری بافق بر تعامل و همکاری مدیران مربوط به حفاظت از منابع طبیعی و شناسایی متخلفان به اراضی دولتی در تمامی موارد تأکید کرد و گفت: متخلفان در این زمینه به همکاری با منابع طبیعی برای کاشت درخت و آبیاری مراتع و رسیدگی به حیوانات وحشی بیابان برای تعلیف در فصل سرد سال ملزم می شوند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟