هفت هزار مترمربع اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد


هفت هزار مترمربع اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد

یزد- ایرنا- رییس دادگستری بافق گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون هفت هزار مترمربع اراضی دولتی این شهرستان از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید شده است.

اسماعیل دهقان شوازی در دیدار با مسوولان و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق افزود: حفظ و حراست از اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل ها به عنوان میراث ماندگار، وظیفه تمامی افراد جامعه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی امری مهم است و از دست اندازی برخی افراد سودجو و فرصت طلب که قصد تصرف مالکانه اراضی ملی و دولتی را دارند و با سندسازی اقدام می‌کنند باید جلوگیری شود که این کار بسیار مشکل است و از اهمیت خاصی نیز برخوردار هست.

این مسوول اظهار کرد: حوزه قضایی بافق در راستای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی و برخورد با متخلفان و متجاوزان عزم جدی دارد و همانند گذشته پشتیبان نیروهای تلاشگر منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و به شدت با متخلفان برخورد می کند.

دهقان شوازی، حفاظت مراتع را امری ضروری دانست و ابراز کرد: با تعامل و همکاری نیروی انتظامی باید بخصوص در زمینه ورود دام های غیرمجاز از استان های همجوار به این منطقه جلوگیری کرد.

وی، همکاری ماموران منابع طبیعی، محیط بانان و آتش نشانی را در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی ضروری دانست و عنوان کرد: در خصوص اطفا حریق مراتع جنگلی و سرسبز نیمه بیابانی، آتش نشانی و محیط زیست باید همکاری لازم را به عمل آورده و با کسانی که در این زمینه سهل انگاری می کنند و باعث آتش سوزی می شوند باید برخورد جدی صورت گیرد.

رییس دادگستری بافق بر تعامل و همکاری مدیران مربوط به حفاظت از منابع طبیعی و شناسایی متخلفان به اراضی دولتی در تمامی موارد تأکید کرد و گفت: متخلفان در این زمینه به همکاری با منابع طبیعی برای کاشت درخت و آبیاری مراتع و رسیدگی به حیوانات وحشی بیابان برای تعلیف در فصل سرد سال ملزم می شوند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی