اقلام بهداشتی با نرخ دولتی بین هیات‌های مذهبی مازندران توزیع می‌شود


اقلام بهداشتی با نرخ دولتی بین هیات‌های مذهبی مازندران توزیع می‌شود

ساری - ایرنا - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونای استان ، اقلام بهداشتی شامل ، ماسک و مواد ضد عفونی کننده با نرخ دولتی بدون محدودیت بین هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم توزیع می‌شود.

حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که روزانه ۱۶۰ هزار عدد ماسک در استان توزیع می شود که ۶۰ هزار عدد آن در اختیار ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران قرار می گیرد ، افزود : طبق مصوبه قیمت هر عدد ماسک با نرخ دولتی یکهزار و ۳۰۰ تومان است که با همین قیمت تحویل هیات هیامذهبی استان خواهد شد.

وی گفت : همه شرایط برای تولید و توزیع اقلام بهداشتی با هدف برگزاری مراسم عزاداری طبق ضوابط ، مقررات و پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا فراهم است و عزاداران سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) مطمئن باشید ، عرضه این اقلام متناسب و حتی بیشتر از تقاضا خواهد بود.

چهار هزار هیات مذهبی در مازندران در طول سال در مناسبت‌های مختلف فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت مازندران با اظهار این که ظرفیت های استان توان بازآفرینی و جبران آسیب های اقتصادی ناشی از بیماری کووید-۱۹ را دارد، افزود : امیدواریم در ایام محرم همه با رعایت مقولات بهداشتی شرایط کسب و کار و اقتصادی استان را به وضعیت با ثباتی برساینم.

ستاد مقابله کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود ضمن درخواست از تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی ، افراد صاحب نفوذ ، هیات های عزاداری و سایر شهروندان برای اجرای درست مقررات ویژه برگزاری مراسم عزاداری محرم ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت را موظف کرده است تا اقلام بهداشتی مورد نیاز هیات های مذهبی را تامین کند.

این ستاد همچنین امسال برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در ادارات ، برپایی خیمه های عزاداری ، توزیع نذری و غذا ، پذیرایی در مراسم عزاداری ، برگزاری مراسم ظهر عاشورا ، شیرخوارگان حسینی و علم گردانی ، نصب هرگونه پارچه نوشته و تراکت برای اطلاع رسانی برپایی مراسم عزاداری و هرگونه اقدامی که سبب تجمع مردمی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شود ، ممنوع کرد.

همچنین بر اساس مصوبه این ستاد مراسم عزاداری محرم هم امسال در مساجد ، حسینیه ها و تکایا به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی نباید بیشتر از یک ساعت باشد.

عزاداری های محرم در مازندران به عنوان استانی که دیار علویان نامیده می شود و نخستین حکومت شیعی را در ایران میزبانی کرده ، همه ساله با برگزاری آیین های پیشواز به سبک های مختلف از آخرین روزهای ماه ذیحجه شروع می شود. غبارروبی اماکن مقدس ،علم پوشان و تشت گذاری بخشی از آیین های پیشواز محرم در مازندران است.

مازندرانی ها عزاداری های محرم را هم با رسم و رسوم خاص و با حضور پرشمار اقشار مختلف برگزار می کنند و بیشتر این آیین ها در مناطق مختلف حالت خودجوش دارد و کمتر مدیریت پذیر است و به همین دلیل هم ستاد مقابله با کرونا دستورالعمل های خاصی را مصوب کرده است تا میان سلامت شهروندان و برگزاری مراسم عزاداری محرم تعادل برقرار شود.

مازندران از هفته دوم تیر ماه وارد موج دوم شیوع کرونا شد و بر اساس گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و از ۲۲ شهرستان استان هم وضعیت شیوع کرونا در ۲۰ شهرستان قرمز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا