مدیرعامل ایرنا: روزنامه نگاری انتقادی رویکرد مناسبی برای تحقق جهش تولید نیست


مدیرعامل ایرنا: روزنامه نگاری انتقادی رویکرد مناسبی برای تحقق جهش تولید نیست

یزد- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:در شرایطی که تحت شدیدترین تحریم های آمریکا، فشار حداکثری اقتصادی و شیوع ویروس کرونا هستیم، روزنامه نگاری انتقادی رویکرد مناسبی برای تحقق جهش تولید نیست.

دکتر محمدرضا نوروزپور عصر چهارشنبه در تماس ویدئویی با استاندار یزد که در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مرکز این استان حضور یافته بود، افزود: اصرار بیش از حد رسانه ها به استفاده از « روزنامه نگاری انتقادی» حتی در شرایط عادی نیز منافع ملی یک کشور را با مخاطره مواجه می سازد چه رسد به کشوری که در شرایط عادی نیست و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و مبارزه با ویروس کرونا به سر می برد.
مدیرعامل ایرنا بهترین رویکرد برای رسانه ها در این شرایط را همراهی با مسیر حرکت رو به جلوی کشور دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن با عنوان «جهش تولید» یاد کرده و دولت نیز برای تحقق آن، عزم خود را جزم کرده است.
وی گفت: رسانه ها در محقق شدن این شعار باید دولت را همراهی، مساعدت و حتی راهنمایی کنند و این مدل روزنامه نگاری توسعه است.

رمز موفقیت هر کشور در مسیر توسعه همراهی مردم است

نوروزپور با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش مهمی در بازتاب برنامه ها و اقدامات دولت دارد، تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت هر کشوری در مسیر توسعه همراهی مردم است و مردم زمانی همراه می شوند که مطلع شوند دولت یا حاکمیت برایشان کار کرده است و لذا باید از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی و تبیین خدمات دولت در سراسر کشور بخصوص در استانها استفاده شود.
مدیر عامل ایرنا یادآور شد: لازم است رسانه‌ها در شرایط فعلی به سیاستمداران و کارگزاران نظام کمک کنند و ایده های نویی برای بهتر طی شدن این مسیر ارائه کنند و این کار از رسانه های حرفه ای و روزنامه نگاران سخت کوش بر می اید حال آنکه در مدل روزنامه نگاری انتقادی هر تازه کار و بی تجربه ای می تواند ورود کند.
نوروزپور در گفت و گو با استاندار یزد تاکید کرد: ایرنا این آمادگی را دارد تا با همکاری استانداری، ظرفیت خود را برای معرفی خدمات کارگزاران دولت در یزد در اختیار قرار داده و کارنامه دقیقی از عملکرد دولت ارائه دهد.
به گفته وی رویکرد رسانه‌ها می تواند به همدلی مسوولان اجرایی کشور کمک کند و ایرنا تلاش می کند تا در این مسیر پیشگام باشد.
وی در پاسخ به دعوت استاندار یزد برای سفر به این استان قول مساعد داد تا در اولین فرصت به یزد سفر کند.
مدیرعامل ایرنا همچنین از دکتر طالبی و همراهانشان به خاطر حضور در دفتر ایرنا قدردانی و روز خبرنگار را به خبرنگاران استان یزد تبریک گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)