افزایش 50 درصدی کرایه تاکسی‌ها با خودسری رانندگان اردبیلی


افزایش 50 درصدی کرایه تاکسی‌ها با خودسری رانندگان اردبیلی

در جولان افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار افزایش نامتعارف کرایه تاکسی‌ها نیز داد شهروندان اردبیلی را درآورده که به نظر می‌رسد این افزایش با خودسری رانندگان اعمال شده است.

با گذشت 5 ماه از سال و اعلام نشدن رسمی افزایش کرایه تاکسی‌ها تعداد زیادی از رانندگان تاکسی و اتوبوس خودسرانه و تا 50 درصد کرایه خود را افزایش داده‌اند و بدون توجه به محاسبه‌های قبلی کرایه در اردبیل بین 1500 تا 2000 تومان در مسیر و قصد سفر تعیین شده است.

این افزایش قیمت که ناشی از عدم نظارت مسئولان امر است شرایط خوبی را رقم زده تا عده‌ای از فرصت کرونا استفاده کرده و به جای رعایت الزامات بهداشتی و سوار و پیاده کردن سه نفر در تاکسی‌ها به افزایش قیمت‌ها در مسیرهای مختلف دست بزنند که به تناسب آن تاکسی‌ گردشی، خطی، بی‌سیم و آژانس‌ها نیز بر نرخ‌های خود تا 50 درصد افزوده‌اند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل در حاشیه جلسه فوق العاده شورای شهر به ابلاغ نشدن افزایش کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها اشاره و اظهار کرد: هنوز در مرحله رایزنی با نمایندگان رانندگان تاکسی و اتوبوس هستیم تا به یک نرخ مشخص و اتفاق نظر واحد برسیم.

پسندی خاطرنشان کرد: هنوز شهرداری قیمت‌های جدید را به سازمان ابلاغ نکرده که با ابلاغ نرخ جدید ما نیز به صورت رسمی آن را به صاحبان تاکسی اعلام خواهیم کرد تا براساس آن نرخ افزایش یابد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه صاحبان حمل و نقل عمومی در شهر اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها حق افزایش قیمت را ندارند و در صورت مشاهده تخلف شهروندان می‌توانند آن را گزارش کنند.

عضو شورای شهر اردبیل نیز در جلسه شورای شهر در این زمینه اظهار کرد: هفته‌های گذشته پیشنهاد افزایش قیمت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در پارلمان محلی مطرح شد که اعضا با افزایش 21 درصدی کرایه‌ها موافقت کردند تا بعد از انجام مراحل مختلف و تائید کمیته تطبیق فرمانداری از طریق سازمان به صاحبان وسایط نقلیه عمومی برسد.

علیرضا پوستی گفت: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت‌ها قابل قبول نبوده و صاحبان وسایط نقلیه عمومی باید پایبند به نرخ‌های اعلام شده باشند تا شهروندان نیز در پرداختی‌های خود گله‌مند نباشند.

وی افزود: به هیچ وجه افزایش قیمت‌ها تا 50 درصد مورد تائید نبوده و اعضای شورا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم اردبیل 21 درصد افزایش کرایه‌ها را تائید و ابلاغ کردند.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: شهرداری موظف شده برای راحتی پرداختی مردم در ناوگان تاکسی‌ و اتوبوس نظام الکترونیکی پرداخت را جایگزین روش‌های سنتی کنند تا هیچگونه درگیری بین راننده و مسافر به وجود نیاید.

با وجود اظهارنظر مسئولان در صحنه عمل و به شکل میدانی صاحبان تاکسی و اتوبوس‌ها کرایه‌ها را رند محاسبه کرده و بین 1500 تا 2000 تومان از هر مسافر دریافت می‌کنند که این روند نارضایتی‌های عمومی را به دنبال داشته و شهروندان اردبیلی خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع و برخورد جدی با متخلفان شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...